امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضرورت اجرای جهش تولید در حوزه گوشت قرمز

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ضرورت دارد طرح جهش تولید در دیمزارها در حوزه گوشت قرمز هم اجرایی شود تا در مدت ۲سال به خودکفایی دست پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مراسم سال زارعی جدید (۱۴۰۲_۱۴۰۳) در طرح جهش تولید در دیمزارها از سوی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد. محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره بر جهش تولید در محصولات اساسی گفت: منابع پایه به ویژه آب و خاک محدود است و امکان توسعه فیزیکی به ندرت ممکن است که هزینه زیادی دارد.

همچنین بخوانید

وی افزود: برداشت گندم از هر هکتار حدود ۸۰۰ کیلو گرم به ۱۵۰۰ کیلو گرم رسیده که در برخی اراضی این عدد ۵ تن هم بوده است. آمار از میانگین تولید اراضی آبی بالاتر است. این روند ادامه پیدا کند رکوردها تکرار می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد نیاز گندم کشور تأمین است که امیدواریم این خودکفایی برای سال‌های آینده پایدار باقی بماند.

وی اظهار کرد: این مدل علاوه بر تولیدات زراعی، باغی و گیاهان دارویی برای بازار گوشت نیز اجرایی شود تا در مدت دو سال آینده در حوزه گوشت قرمز نیز به خودکفایی برسیم.
نیکبخت در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد علاوه بر گندم در ۴ محصول شکر، پنبه، برنج و جو این خودکفایی تکرار شود به ویژه شکر که میزان کشت کشور به این امر نزدیک است.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این مراسم در پاسخ به این پرسش که چه زمانی قیمت جدید خرید تضمینی گندم ابلاغ می‌شود، گفت؛ اوایل هفته آینده قیمت جدید خرید تضمینی گندم ابلاغ می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا