بانکبانک و بیمه

دلیل سختگیری بانک‌های چینی درباره ایران


یک مقام مطلع هرگونه ممنوعیت ارائه خدمات مالی و بانکی از ناحیه بانک‌های چینی به سه کشور کره شمالی، ایران و سوریه را رد کرد و گفت که این موضوع صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، برخی رسانه‌ها به نقل از بانک‌های چینی اعلام کردند که ارائه هرگونه خدمات مالی و بانکی به سه کشور کره شمالی، ایران و سوریه در چین ممنوع است. 

این مقام آگاه بانکی که نخواست نامش منتشر شود خبر داد که به‌تازگی صندوق بین‌المللی پول در راستای میزان رعایت استانداردهای FATF نزد بانک‌های چینی، بررسی‌هایی را آغاز کرده که این امر سبب شده تا سختگیری‌هایی در بانک‌های چینی صورت پذیرد. 
وی در عین حال تاکید کرد که فضا این‌طور نیست که روابط بین بانکی ایران و چین به هم خورده باشد و افزود که در حال حاضر، روابط بانکی بین ایران و چین در حدی که از قبل بوده، برقرار است.
این اواخر، بانک‌های چینی با ارسال پیامک به دانشجویان ایرانی تهدید کرده‌اند که حساب ایرانیان را مسدود خواهند کرد. این اولین باری نیست که چینی‌ها چنین برخوردی می‌کنند. 
به نوشته نود اقتصادی، چند وقت پیش، بانک‌های چینی حساب صادرکنندگان ایرانی را مسدود و شرایطی را ایجاد کردند که صادرکنندگان ناچار شدند حساب‌های خود را جابه‌جا کنند. برای رفع انسداد همین حساب‌ها، پای بسیاری از مقامات ایرانی به میز مذاکره با مقامات چینی باز شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا