ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

انجام تست پاسپورت‌خوان‌های الکترونیکی/ برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی همه گیت‌ها

به گفته مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، تست گیت‌های الکترونیک گذرنامه در این فرودگاه با هدف تسهیل در تردد مسافران و کاهش ایستایی در ترمینال ۱ انجام شده و این فرآیند ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نصب پاسپورت‌خوان‌های الکترونیکی  در گیت‌های فرودگاه می‌تواند به کاهش معطلی مسافران منجر شود که البته این کار نیازمند پایش فراجاست و به گفته مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره)، اگر چه تامین مالی از سوی این فرودگاه مشکلی ندارد، اما با تایید فراجا برای این کار تامین اعتبار انجام می‌شود و پاسپورت‌خوان‌ها در کلیه ترمینال نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

سعید چلندری – مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) – دی‌ماه ۱۴۰۱ درباره نحوه کنترل گذرنامه‌ها در فرودگاه امام خمینی گفته بود:« در حال حاضر در هر کدام از گیت‌ها، دو پاسپورت‌خوان‌ الکترونیکی نصب کردیم و روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از طریق این گیت‌های الکترونیکی عبور می‌کنند که حدود ۱۰ درصد مسافران را شامل می‌شود.

توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی را دنبال کنید

نصب پاسپورت‌خوان‌های الکترونیکی در گیت‌های فرودگاه امام درصورت تایید فراجا

آغاز ساخت ترمینال ۴۱۰ هزار متری در فرودگاه امام خمینی (ره)

اگر چه شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای ساخت دستگاه‌های پاسپورت‌خوان حاضر شدند، اما این دستگاه‌ها به دلیل مسائل امنیتی، به ایمنی بالایی نیاز دارند و باید توسط دستگاه‌ امنیتی فراجا تایید شود. از این رو چلندری سال گذشته درباره زمان راه‌اندازی کامل پاسپورت‌خوان‌های الکترونیکی گفته بود که با موافقت فراجا این کار در نهایت تا خردادماه امسال انجام می‌شود؛ هر چند که این موضوع تاکنون عملی نشده است.

تست گیت‌های الکترونیک گذرنامه فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شد 

در این راستا به تازگی چلندری از تست گیت‌های الکترونیک گذرنامه (E-Gate) در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: درصدد هستیم تمامی گیت‌های گذرنامه در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) الکترونیکی شود و در این راستا در آستانه هفته فراجا با حضور افشین جان‌پرور – فرمانده گذرنامه فرودگاه امام خمینی(ره) – تست کانتر E-Gate گذرنامه انجام شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: با هوشمندسازی و الکترونیکی کردن این فرآیند، سرعت کنترل گذرنامه مسافران افزایش می‌یابد و ایستایی به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای به سرعت در حال پیگیری است، به مرور نیز افزایش می‌یابد و در ماه‌های آینده شاهد تغییرات مثبت در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خواهیم بود. در راستای هوشمندسازی شهر فرودگاهی بهسازی ترمینال ۱ که بین‌المللی است در دستور کار قرار دارد و یکی از آیتم‌ها،‌ همین گذرنامه است تا نیازی به حضور افسر گذرنامه پشت کانتر نباشد و استفاده از نیروی انسانی کاهش یابد.

چلندری تأکید کرد: این موضوع در مرحله تست و سنجش قرار دارد و باید به تأیید فراجا برسد که همزمان با هفته نیروی انتظامی، فعلا تست کانتریک گیت در ترمینال ۱ انجام شد. تلاش می‌شود پس از طی کلیه مراحل مربوطه، کنترل گذرنامه با حداقل معطلی با هدف تسهیل در تردد مسافران و به نحو احسن انجام شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا