کسب و کار

هزینه های کاشت مو به چه مواردی بستگی دارد؟

شما از همان زمانی که متوجه نازک شدن تار موهایتان می شوید و یا در سر خود یک نقطه براق و طاسی می بینید که خالی از مو شده است؛ ناراحت می شوید و به بازیابی مجدد موهایتان با روشی، مثل کاشت مو می اندیشید. معمولاً افرادی که قصد انجام کاشت مو را دارند‌؛ پس از بررسی های لازم برای انتخاب پزشک حاذق و کلینیک مناسب، تمایل دارند تا از هزینه های جراحی نیز برآورد قیمتی داشته باشند. اینکه هزینه های کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد، موضوعی که در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات مفیدی پیرامون آن در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید تا این اطلاعات را با شما در میان بگذاریم.

 عوامل مؤثر بر هزینه های کاشت مو

Shape1

خوشبختانه کاشت مو با هر شیوه ای که انجام شود، راه حلی دائمی برای مقابله با طاسی و کم مویی به حساب می آید. سعی کنید تا بهترین پزشک و بیمارستان را انتخاب کنید، مطمئن باشید که در نهایت بهترین نتیجه را خواهید گرفت. به‌ صورت کلی عوامل زیر بر هزینه کاشت مو أثر می‌گذارند؛

همچنین بخوانید

مشاوره قبل از عمل و فرآیند انتخاب روش مناسب کاشت مو

عموماً کلینیک‌های کاشت مو مشاوره های رایگانی در مورد درمان را در اختیار زیبا جویان قرار می‌دهند. اما، برخی از کلینیک‌ها برای جلسه ی مشاوره و پاسخ‌گویی به سؤالات شما هزینه ای دریافت می‌کنند. پرداخت این هزینه نیز می تواند قیمت تمام شده عمل کاشت مو شما را افزایش دهد.

وسعت ناحیه کم مو و طاس سر

هرگاه فردی که قصد انجام کاشت مو را دارد؛ برای مشاوره و ویزیت به مطب پزشک مراجعه می کند، ابتدا نواحی کم مو و طاس سرش مورد توجه پزشک قرار می گیرد و شدت طاسی و کم مویی آن مورد بررسی قرار می گیرد. قیمت کاشت مو مستقیماً با میزان ریزش مو و وسعت ناحیه بدون مو ارتباط دارد. هرچه میزان طاسی سر بزرگتر باشد، تیم پزشکی کار بیشتری برای انجام دادن خواهد داشت و طبیعتاً هزینه ی بیمار بیشتر می شود. کاشت مو در قسمت های کم‌پشت‌تر، نسبت به نواحی کاملاً طاس سر هزینه کمتری خواهد داشت؛ زیرا کاشت مو در آن نواحی به زمان و تلاش کمتری نیاز دارد.

تعداد گرافت‌ های مورد نیاز برای کاشت مو

Shape2

وقتی میزان طاسی سر بیمار یا زیبا جو زیاد است، پزشک برای پوشاندن ناحیه بی مو، به گرافت‌ های بیشتری از موها احتیاج دارد. البته برداشت گرافت نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در بعضی موارد هرچند وسعت ناحیه کم مو زیاد است، اما دیده شده که به تعداد گرافت های زیادی نیاز نیست. این موضوع مخصوصا در مورد افرادی که موهای فر و مجعد دارند، بیشتر دیده شده است.

عوامل مختلف بر میزان گرافت مو مورد نیاز

میزان گرافت‌ هایی که هر فرد برای پوشاندن ناحیه کم موی سرش به آن ها نیاز دارد به عوامل مختلفی مانند وسعت طاسی سر،

حالت مو به لحاظ فری یا صافی و

تراکم موهای مورد نیاز برای پوشاندن ناحیه کم مو، بستگی دارد.

روش انتخابی کاشت مو توسط پزشک

تا امروز دو تکنیک اصلی برای کاشت مو ابداع شده است : روش FUE و روش FUT.

فرآیند FUE در واقع روشی مدرن تر به حساب می آید که در آن فولیکول های مو یکی‌ یکی و دانه دانه از بانک مو برداشته و جدا می‌شوند و پس از انجام مرحله تقویت و بازسازی در ناحیه کم مو تر کاشته می شوند.

اما در روش FUT می‌توان بسیاری از گرافت ها را به‌ صورت دسته ای و یکجا از بانک مو استخراج کرد. با توجه به دقت نظر و طرافتی که در روش FUE وجود دارد، بنابراین هزینه روش FUE بیشتر از روش FUT است.

 میزان تخصص و تجربه پزشک جراح

هرچه میزان تبحر و تجربه پزشک شما بیشتر بوده و در رزومه کاری خود جراحی های بهتر و طبیعی تری را به ثبت رسانده باشد، دستمزد بالاتری را از شما طلب خواهد کرد. پس وقتی بهترین جراح با تجربه بالا را انتخاب می کنید، طبیعی است که باید هزینه بیشتری برای عمل کاشت مو بپردازید. البته اکثر پزشکان متخصص در مشاوره پزشکی هزینه‌ ی بالایی را طلب می کنند. به صورت کلی پرداخت چنین هزینه ای به بودجه بیمار و توقعی که از نتیجه کار دارد بر می گردد. اما اگر مشکلی در پرداخت هزینه ها ندارید؛ کار خود را در کلینیک معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا از نتیجه ی نهایی رضایت کامل کسب کنید.

موقعیت جغرافیایی کلینیک

هزینه جراحی کاشت مو در کشورهای مختلف دنیا و شهرهای مختلف ایران، متفاوت است. یکی دیگر از عواملی که در تعیین هزینه های بیمار اثرگذار است موقعیت جغرافیایی کلینیک است. از این منظر که هر چه منطقه ای که کلینیک در آن واقع شده در محله ی اعیان نشین بالاتری باشد، هزینه های بیمار بیشتر می شود. این موضوع بیشتر به هزینه ی کرایه ی ماهیانه کلینیک و خرج های دیگر مربوط به ساختمان کلینیک بر می گردد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای کاشت مو

Shape3

معمولاً عمل کاشت مو بسیار زمان بر است و تیم پزشکی ناچار است برای هر عمل چندین ساعت وقت صرف کند. با این حال اکثر عمل های کاشت مو در یک جلسه انجام می‌شود. اما پزشکان در مورد افرادی که ناحیه بدون مو در سرشان وسیع تر است، به تعداد جلسات بیشتری برای کاشت موها نیاز دارند. هر چه به تعداد جلسات بیشتری برای کاشت مو نیاز باشد طبیعتاً دستمزد پزشکان بالاتر می رود و متعاقباً هزینه های بیمار نیز بیشتر می شود.

پیوندهای اهدایی در بدن در صورت ضعیف بودن بانک مو

فردی که قصد انجام عمل کاشت مو را دارد باید به‌اندازه کافی فولیکول‌های موی سالم در بانک موی خود داشته باشد تا گزینه ی اهداکننده مناسبی به حساب بیاید. اگر بیمار به مقدار لازم فولیکول‌های مو در پشت یا کنار سر یا همان بانک مو نداشته باشد؛ پزشک معالج ناچار می شود تا فولیکول‌های لازم را از سایر قسمت‌های بدن بیمار مانند ریش در زیر چانه یا سینه خارج نماید. با توجه به اینکه این نواحی بسیار حساس ترند بنابراین برداشت فولیکول‌ ها از این نواحی بسیار پیچیده تر و سخت‌تر است. در نتیجه پزشکان برای استخراج مو از نواحی سینه و چانه در آقایان به دانش و مهارت بیشتری نیاز دارند. پس لازم است سطح بالایی از تخصص و تجربه داشته باشند. این موضوع نیز در افزایش قیمت کاشت مو اثر گذار است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا