ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پایداری شبکه در شهرهای مرزی استان خراسان رضوی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، از پایداری کامل وضعیت ارتباطی در شهرهای مزری این استان با افغانستان در پی وقوع زمین لرزه مجدد در شهر هرات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غرب افغانستان از روز شنبه و پس از زلزله‌های شدید ولایت هرات همچنان روی خط زلزله قرار دارد و پس‌لرزه‌های زیادی این مناطق را به لرزه انداخته است و در این بین شهرهای مرزی خراسان رضوی نیز از این زمین‌لرزه‌ها در امان نبوده و با شدت بالایی احساس شده است.

همچنین بخوانید

بر اساس داده‌های مرکز لرزه‌نگاری ایران از صبح امروز ۱۹ مهرماه ساعت ۳۸ و ۳ دقیقه دست کم ۲۶ زلزله و پس‌لرزه که بیشترین آن با قدرت ۶.۳ ریشتر بوده با مرکزیت شهرستان زنده جان ولایت هرات به وقوع پیوسته است، در این بین شهرهای مرزی خراسان رضوی به خصوص خواف، تایباد، تربت‌جام، باخرز و برخی شهرهای دیگر نیز این زمین‌لرزه‌ها در امان نبوده و با شدت بالایی احساس کردند، همچنین اختلال در خطوط تلفن همراه در برخی شهرستان‌های مرزی گزارش شده که با تلاش نیروها مشکل حل شده است.

در این راستا علی دلگیر-مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی- اظهار کرد: ساعت ۴ و ۱۱ دقیقه بامداد امروز (چهارشنبه) زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس ریشتر، کشور افغانستان را لرزاند به گونه‌ای که شدت این لرزش، ساکنان مشهدالرضا را وادار کرد تا بامداد امروز را به مناطق امن و بیرون از منازل پناه برند.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع این حادثه، با هماهنگی سریع به عمل آمده، تیم‌های ارزیاب و پایش شبکه به مناطقی که بیشترین تکانه‌ها را به همراه داشت اعزام شدند تا ضمن بررسی وضعیت ارتباطی و کیفیت پوشش شبکه اینترنت، تداخلات احتمالی در مسیر های مزری را به صورت آنی مرتفع سازند.

دلگیر خاطرنشان کرد: گزارشات ارسالی تیم‌های ارزیاب از نواحی مختلف مرزی در استان، نشان‌دهنده پایداری کامل وضعیت ارتباطی و ثبات کیفیت پوشش شبکه اینترنت در این مناطق است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تصریح کرد: تیم‌های رفع تداخل فرکانس در مناطق زلزله‌زده مرزی استان مستقر خواهند بود تا از بروز هرگونه اختلال یا افت کیفیت احتمالی در پوشش شبکه ارتباطی جلوگیری شود.

زلزله بامداد امروز بعد از آن رخ داد که شنبه گذشته زلزله قوی دیگری با شدت ۶.۵ ریشتر در شهر هرات افغانستان رخ داده بود و در پی آن مشهد و چند شهر دیگر به لرزه درآمد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا