انرژی

پروژه گازرسانی به جویم افتتاح شد

پروژه گازرسانی به شهرستان جویم، با حضور معاون علمی، فناوری اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به بهره‎‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز، ۲۱ مهرماه در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به جویم که در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس انجام شد، گفت: تمام سرمایه داران بزرگ دنیا، بخش زیادی از ثروت خود را طی ۱۰ سال گذشته به سرمایه های کشاورزی تبدیل کرده اند و باورشان این است که جنگ آینده، جنگ آب و امنیت غذایی خواهد بود.

معاون علمی، فناوری و دانش‌بنیان رئیس جمهور افزود: در همین راستا و با وجود ظرفیت خوب استان و شهرستان  امیدواریم بتوانیم در سطح شهرستان صنایع تبدیلی ایجاد کنیم و چند نیروی توانا از فناوری به کمک نیروهای نخبه بیایند و امیدی برای توسعه شهرستان در دل‌ها زنده شود.

وی بیان کرد: سرسبزی جویم، نگین زیبای فارس بسیار جذاب است و این امید را به ما می رساند که ظرفیت ذخیره شده ای وجود دارد و ان‌شاءالله با شتاب بیشتری پای کار باشیم.

فیروزآبادی تصریح کرد: محصولات کشاورزی و باغی جویم از مرغوبیت بالایی برخوردار است که نشان از حاصل‌خیزی زمین، پشتکار و تلاش مردم این دیار دارد که بزرگترین سرمایه شهرستان محسوب می‌شود.

معاون علمی رئیس جمهور تأکید کرد: خواسته ها و مطالبات فرماندار را قطعا پیگیری و به رییس جمهور و هیئت دولت انتقال خواهم داد و امیدواریم در سفر بعدی شاهد پیشرفت و توسعه بیشتر شهرستان باشیم.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که در دولت مردمی، یکی از مهمترین پروژه های زیرساختی شهرستان جویم نتیجه گرفته، است چرا که مدت زمان طولانی از دولت سابق شروع شد و بحمدالله با همت دولتمردان فعلی و همکاری مردم شریف شهرستان این پروژه به ثمر رسید، پروژه ای که هم برای بخش صنعتی و هم بخش مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسلم رحمانی گفت: در حال حاضر  ۱۲۵۳ شهر  و بالغ بر ۳۹۷۰۰ روستا در کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و در دولت مردمی، ۱۴۱ شهر، بیش از ۲۳۰۰ صنعت و بالغ بر ۵۰۰۰ روستا گازدار شده اند، در استان فارس ۱۱۹ شهر از ۱۲۴ شهر دارای گاز می باشند، مابقی نیز در دست اقدام و امروز با بهره برداری از این پروژه ضریب گازرسانی استان به ۹۹ درصد می رسد.

وی اضافه کرد: پروژه گازرسانی به شهر  جویم و ۶ روستا، ۱۰۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۰۸ کیلومتر شبکه شهری- روستایی دارد و بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی پروژه بوده که ۳۸۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا