امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بیش از ۸۰۰ نخل بارور و پاجوش در ناهوک طعمه حریق شد

سراوان-رئیس جهاد کشاورزی سراوان از از بین رفتن حداقل ۸۰۰ نخل بارور و پاجوش در منطقه ناهوک این شهرستان خبر داد.

ایرج رستم زهی در گفت‌وگوبا خبرنگار مهر، افزود: براثر سهل انگاری دو نفر در برپایی آتش در اطراف نخلستان‌ها و وجود میزان قابل توجهی شاخ و برگ‌های درختان خرما در محل و وزش باد دست به دست هم داد تا ظهر روز گذشته (جمعه) در منطقه ناهوک سراوان بیش از هشتصد نخل بارور و پاجوش، طعمه حریق شوند.

همچنین بخوانید

وی بیان کرد: این واقعه ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه جمعه گذشته در نخلستان و باغات ناهوک به وقوع پیوسته و دو نخلستان را دچار آسیب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز میزان دقیق خسارت این واقعه مشخص نشده اما متأسفانه این حادثه زمانی رخ داده که فصل برداشت خرما در این منطقه بوده است.

رستم زهی با تاکید بر بیمه کردن تمامی محصولات باغات توسط کشاورزان، به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد که فرموده بودند: «گر مصوبات سفر اوایل دهه ۸۰ به سیستان و بلوچستان، کامل اجرا و دچار بی‌توجهی و غفلت نمی‌شد چهره امروز استان متفاوت بود»، اظهار کرد: راه اندازی کارخانه نئوپان برای بهره گیری از شاخ و برگ درختان خرما و کارخانه فرآوری خرما از مصوبات این سفر بوده که اگر تاکنون محقق می‌شد، نه تنها شاهد وجود شاخ و برگ خشک درختان خرما در نخلستان‌ها نبودیم بلکه کشاورزان نیز به تأمین معیشت خانواده خود و کسب روزی حلال امیدوارتر بوده و امروز با این مشکلات روبرو نبودیم.

وی درپایان گفت: این آتش سوزی، سومین واقعه نخلستان‌های منطقه ناهوک طی امسال بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا