صنعت، معدن، تجارت

تراز مالی ١۵٠٠ مجموعه شفاف شد/ طرح های نیمه تمام تکمیل می شوند

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: بسیاری از محرمانه ترین اطلاعات را در جهت شفاف سازی در اختیار مردم گذاشتیم و اکنون تراز مالی یک‌هزار و ۵٠٠ مجموعه در دولت سیزدهم مشخص و شفاف است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محسن منصوری امروز در مراسم نکو داشت روز ملی استاندارد، گفت: سازمان استاندارد مدعی‌العموم است که باید در نقطه حق بنشیند و بین تولیدکننده و مصرف‌کننده قضاوت درست کند لذا مدعی‌العموم دارای شاخص‌هایی از جمله دانش است. بنابراین سازمان استاندارد باید دارای دانش باشد و از این نظر تراز سازمان باید از تولیدکنندگان بالاتر باشد تا بتواند نظارت لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: از جمله شاخص‌های دیگری که سازمان استاندارد باید داشته باشد شفافیت است. ما در دولت سیزدهم مفتخر هستیم که خودمان را با شاخص شفافیت بسنجیم به طوری که در این دولت برای اولین بار بسیاری از محرمانه‌ترین اطلاعات را از جمله ترازنامه بانک‌ها را در معرض دید قرار دادیم و لذا اطلاعات مالی و حسابداری نزدیک به ۱۵۰۰ مجموعه را برای مردم قابل ملاحظه کردیم. بنابراین شفاف شدن فرآیندها در سازمان استاندارد بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مسأله سلامت هم از دیگر الزامات مهم در حوزه استاندارد است، گفت: لذا لازم است تا این شاخص و الزام را نیز سازمان استاندارد داشته باشد.

منصوری با بیان اینکه سهم همه ما در رشد و پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور باید به دقت تعریف و ارزیابی شود، گفت: امروز اتفاقات خوبی را در این زمینه در کشور شاهد هستیم به طوری که اکنون وضع بیش از ۵۰ شاخص مهم اقتصادی کشور از قبل بهتر شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شاخص رشد اقتصادی کشور در ابتدای این دولت ۴ درصد بود، گفت: بر اساس آمارهای رسمی شاخص رشد اقتصادی به ۶.۲ رسیده است که این اتفاق کم‌نظیری در کشور است و در بعضی از حوزه‌ها مانند نفت این شاخص رشد عدد بیشتری بوده است.

وی اظهار کرد: الزام دیگری که باید به آن توجه کرد تقویت و حفظ خوشنامی نشان استاندارد است همچنین باید این سازمان از انعطاف در عین رعایت اصول برخوردار باشد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام در کشور گفت: بیمارستان و راه آهنی داریم که ساخت آن ٢٠ سال طول کشیده است و هنوز نیمه‌تمام است.

منصوری تاکید کرد: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است که پیگیری می‌شود و شاهد افتتاح طرح‌های مختلف در کشور هستیم.

وی همچنین گفت: عملکردهای مالی بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت را در جهت شفافیت به مردم نمایش دادیم. در دولت سیزدهم با شاخص شفافیت و رصد پیش رفته‌ایم. فرآیندهای پیچیده چیزی جز فساد دستاوردی نخواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا