اقتصاد کلان

قانون مشارکت عمومی – خصوصی بلاتکلیف است

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های فنی مهندسی کشور گفت: روند نزولی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و عدم تصویب قوانین محرک توسعه‌گری از جمله بلاتکلیفی قانون مشارکت عمومی – خصوصی از دلایل مشکلات بخش مسکن است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا مقدس زاده اردبیلی در یک همایش انبوه‌سازی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۷ برنامه توسعه نوشته شده که ۶ برنامه را پشت سر گذاشتیم. در همه این برنامه‌ها تامین مسکن به ویژه برای اقشار پایین در دستور کار بوده ولی به دلیل نبود راهبرد اصولی به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مسکن مهر، مسکن اجتماعی و اقدام ملی از جمله برنامه‌های دولت‌ها بوده اما می‌بینیم که هنوز با مسئله مسکن در کشور مواجهیم.

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های فنی مهندسی کشور گفت: روند نزولی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و عدم تصویب قوانین محرک توسعه گری از جمله بلاتکلیفی قانون مشارکت عمومی خصوصی از دلایل مشکلات بخش مسکن است.

مقدس زاده اردبیلی در همایش راهبردهای اقتصاد مسکن، انبوه‌سازی و معماری پایدار تاکید کرد: صرفاً با یک راهبرد نمی‌توان برای مسکن اقشار مختلف جامعه برنامه‌ریزی کرد. سیاستگذاران باید تعادل بین عرضه و تقاضا را مورد توجه قرار دهند و مسکن بخش خصوصی را مشارکت دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا