اقتصاد کلان

امضای ۱۱۲ هزار میلیادی تفاهم‌نامه برای بسته‌های سرمایه‌گذاری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش از امضاء تفاهم‌نامه‌های بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش با متقاضیان داخلی و خارجی به مبلغ بیش از ۱۱۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: در نمایشگاه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور این فرآیند و مذاکرات با سرمایه‌گذاران ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رحیم سرهنگی در نشست خبری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور اظهار کرد: این رویداد دهمین نمایشگاه بین المللی است که در پانزدهم تا ۱۸ آبان ماه در کیش با حضور فعالان اقتصادی و مالی، نخبگان دانشگاهی و بخش دولتی و حاکمیتی برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این رویداد بین المللی که با حضور فعالان و هیات‌های خارجی از کشورهای، ترکیه، روسیه، چین، سوئیس، آذربایجان و غیره برگزار می‌شود، هم افزایی بین سه ضلع اصلی حاضر در این نمایشگاه، ارائه دستاوردهای حوزه‌های مختلف نخبگانی و اقتصادی در بخش‌های مختلف، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و غیره است.

همچنین بخوانید

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چه تعداد از فرصت‌های سرمایه‌گذاری معرفی شده سهم منطقه آزاد کیش بوده و از ابتدای امسال تا چه میزان منجر به امضاء تفاهم‌نامه شده است، افزود: از ابتدای آغاز طرح توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا کنون و بر اساس آنچه در تارنمای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد، بالغ بر ۷۴۲ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به مبلغ بیش از ۴۵۱ هزار میلیارد تومان و افزون بر ۱۱۰ بسته سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۲ هزار میلیارد تومان معرفی شده است.

سرهنگی ادامه داد: از این تعداد ۱۱۲ فرصت سرمایه‌گذاری به منطقه آزاد کیش اختصاص دارد که تاکنون ۱۱۲ هزار میلیارد تومان آن منجر به امضای تفاهم نامه شده است. البته باید دید چه میزان از این عدد منجر به اجرا و عملیاتی شدن پروژه و طرح‎‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منظقه آزاد کیش گفت: این بسته‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری، گردشگری سلامت، صنعت مالی، شهرک‌های صنعتی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، حوزه‌های مرتبط با اقتصاد دریا و غیره است و برای همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مجوز بی نام نیز صادر شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا