صنعت، معدن، تجارت

صادرات خودرو به بلاروس طی ۲ سال آینده انجام می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در عرض دو سال آینده قرار است سایپا حدود ۴۵ هزار خودرو به بلاروس صادر کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در خصوص سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور بلاروس، اظهار داشت: پیرو دعوت نخست وزیر روسیه سفید آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور فردا سفری یک روزه را به بلاروس دارند.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه قبل از شکل گرفتن این سفر کمیسیون مشترک اقتصادی در هفته گذشته برگزار شد، گفت: در این نشست تمام مسائل دوجانبه در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

صفری تصریح کرد: بازار بلاروس برای ما بازار مهمی است در بخش کشاورزی، تراکتور در بخش اتومبیل قراردادهایی که شرکت‌های ایران خودرو و سایپا با آنها به امضا رساندند عددهای بسیار خوبی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بیان داشت: در عرض دو سال آینده قرار است سایپا حدود ۴۵ هزار خودرو به بلاروس صادر کند.

وی ادامه داد: کشور بلاروس در زمینه مصالح ساختمانی توان بسیار بالایی دارد و زمینه همکاری بسیار خوبی میان ایران و روسیه سفید به حساب می‌آید.

صفری افزود: در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی همکاری‌های دو کشور در سطح بالایی هست. روسیه سفید هم توانایی‌های خاصی دارد که می‌توان گفت در امور معدنی دامپتراک‌های با کیفیت بالا دارد و حدود ۳۰ درصد در کشورهای مختلف پوشش می‌دهد که بسیار هم مورد نیاز ایران است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بیان کرد: در زمینه‌های اپتیک و پتروشیمی‌ها، کود شیمیایی که ما برای چند منبع کردن خریدهای خودمان یکی از کشورهایی که انتخاب کردیم در جهت کودهای مورد نیاز داخل کشور، روسیه سفید است.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید گفت که حدود چندین کشتی وارد کشور شده است و این موضوع ادامه‌دار خواهد بود.

صفری در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان گفت که ما در بخش صنایع خودرو، صنایع دارو و تجهیزات پزشکی و در بخش ترانزیت، همکاری‌های خوبی را با روسیه سفید داریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا