انرژی

اتصال انشعاب فاضلاب داخلی بر عهده مشترک است

مدیر نصب انشعابات شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: نصب انشعاب داخلی ساختمان بر عهده شرکت آب و فاضلاب نیست و مشترکان خودشان می‌توانند پیمانکار مجربی را برای این امر تعیین کنند.

پژمان مهاجری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نصب ۷۳ هزار انشعاب جزو برنامه سال ۱۴۰۲ است، اظهار کرد: جمعیت افق طرحی که برای شهر تهران درنظر گرفته شده ۱۱ میلیون ۴۰۰ نفر است که باید این تعداد را خدمات دفع فاضلاب بهره‌مند کنیم.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه مساحتی که در تهران این کار را انجام می‌دهیم، حدود ۷۰ هزار هکتار است، آغاز اجرای طرح فاضلاب از سال ۱۳۷۴ در مناطق ۲۲ گانه تهران شروع شد و این بزرگترین طرح زیست محیطی سطح کشور شناخته می شود، گفت: در فاضلاب تهران پنج فاز اجرایی داریم که حدود ۸۰۶۴ کیلومتر شبکه ۲۵۰ کیلومتر تونل و خط اصلی را اجرا می‌کنیم، همچنین ۲۲ واحد تصفیه‌خانه باید در شهر تهران اجرایی شود که یک میلیون ۷۸ هزار فقره نیز نصب انشعاب در دستور کار است.

برخورداری ۶۷ درصد از ساکنین شهر تهران از سیستم دفع فاضلاب

به گفته مدیر نصب انشعابات شرکت آب و فاضلاب تهران، تاکنون ۶۷ درصد از ساکنین شهر تهران از سیستم دفع فاضلاب برخوردار شده‌اند که تا پایان سال اگر بحث ۷۳ هزار فقره انشعاب را نصب کنیم، حدود ۸۰ درصد شهر تهران از خدمات دفع فاضلاب بهره مند خواهند شد.

مهاجری با بیان اینکه اولویت اصلی ما در مناطق دو و پنج شهرداری است، گفت: در مناطق ۱۰، ۱۱ و ۱۸ شهرداری نیز نصب انشعاب صورت می گیرد و تا پایان سال ۷۳ هزار فقره انشعاب نصب خواهد شد.

وی با اشاره به علت عدم نظارت شرکت آب و فاضلاب بر نصب انشعاب داخلی فاضلاب منازل مسکونی، اظهار کرد: وظیفه شرکت آب و فاضلاب این است که در فاصله ۵۰ سانتی متری دیوار منازل نسبت به نصب سیفون انشعاب فاضلاب اقدام کند و از محل نصب سیفون تا شبکه جمع آوری فاضلاب هیچ هزینه‌ای از مشترکان دریافت نمی‌شود، اما قبل از سیفون و داخل ملک اجرای شبکه داخلی فاضلاب منازل برعهده مالک بوده و خود مالکان می‌توانند هر پیمانکاری را انتخاب کند و هیچ الزامی برای استفاده از پیمانکاری که بیرون منزل سیفون نصب می‌کند نیست.

مدیر نصب انشعابات شرکت آب و فاضلاب تهران ادامه داد: یعنی بحث داخلی به شرکت آب و فاضلاب مربوط نیست، برای نصب انشعاب بیرون منازل هر منطقه‌ای در شهر تهران که می‌خواهیم کار را شروع کنیم، پیمانکار به روابط عمومی شرکت مراجعه می‌کند، نقشه منطقه و شماره اشتراک ها تحویل روابط عمومی و از طریق شرکت به همه مشترکان اطلاع داده می‌شود، در داخل منزل اما بر عهده شرکت آب و فاضلاب نیست. در هر کوچه‌ای که کار را شروع می‌کنیم اطلاع رسانی می شود.

تعرفه‌ها اعلام نمی‌شود

به گفته مهاجری یک زمانی تعرفه‌های داخل اجرای کار اعلام و این موضوع چالش‌هایی را به همراه داشت به همین دلیل  به شرکت آب و فاضلاب  گفته شد که نباید دخالتی در این حوزه داشته باشد و دیگر میزان تعرفه اعلام نشد.

وی درباره راه حل مقابله با چالش‌های پیش رو نیز گفت: در همان اطلاع‌رسانی ابتدای کار اعلام می‌شود که مشترک می‌تواند از هر پیمانکار مجربی برای نصب انشعاب داخلی  استفاده کند، با این حال اگر مشکلی وجود داشته باشد، مشترکان می‌توانند با سامانه ۱۲۲ و شماره روابط عمومی ۰۲۱۸۲۴۷۲۸۷۳ تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند، ناظران آب و فاضلاب نیز در منطقه حضور دارند و اگر مشکلی باشد با اینکه در حیطه وظایف شرکت قرار ندارد اما باز هم پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا