امور زیربناییراه و ساختمان

۱۱۲۵ مشاور املاک متخلف در استان اصفهان پلمب شد

اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۱ هزار واحد فعال مشاور املاک در این استان گفت: تاکنون یک هزار و ۱۲۵ مشاور املاک متخلف در اصفهان پلمب شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا قاری قرآن در حاشیه سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار مسکن در این استان، اظهار داشت: از ابتدای طرح تا کنون ۵۰ جلسه کارگروه در ۲۴ شهرستان برگزار شد همچنین تشکیل گشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی از واحدهای صنفی با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مربوطه، بازرسی از مشاوران املاک، برگزاری جلسات توجیهی آموزشی در شهرستان‌ها و … از دیگر اقدامات انجام شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: با شناسایی‌های انجام شده در استان، تعداد مشاوران املاک فعال در استان اصفهان ۱۱ هزار واحد است که تا کنون از هفت هزار و ۶۵۴ واحد بصورت میدانی بازرسی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد مشاوران املاک استان مشمول پلمب شدند، گفت: تاکنون یک هزار و ۱۲۵ واحد پلمب و برخورد قانونی انجام و جریمه نقدی نیز در بخش‌هایی به عمل آمده است.

قاری قرآن ابراز داشت: برخی از تخلفات مشاوران املاک شامل نداشتن پروانه کسب، عدم نصب نرخ‌نامه، جعل اسناد، سو استفاده از اسناد به امانت گرفته شده، عدم دریافت کد رهگیری، استفاده از مبایعه نامه غیرمجاز، تبلیغ بر خلاف واقع، اخلال در بازار املاک و زمین و … بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا