بین الملل

مشتریان ضرر دیده از کوبه استیل ژاپن/از تراشه کامپیوتری تافضاپیما

دستکاری مشخصات محصولات تولیدی کوبه استیل ژاپن، ۵۲۵ مشتری متضررشده از این شرکت را به تقلا برای تست ایمنی خودروها، هواپیماها، قطارها و سایر محصولاتشان واداشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دستکاری مشخصات محصولات تولیدی کوبه استیل ژاپن، ۵۲۵ مشتری متضررشده از این شرکت را به تقلا برای تست ایمنی خودروها، هواپیماها، قطارها و سایر محصولاتشان وا داشته است.

فلزات تولید شده در کوبه استیل که مشخصات آنها دستکاری شده است، در طیف گسترده و سرسام‌آوری از محصولات مورد استفاده قرار گرفته‌اند که این شامل ایرکاندیشنرها، دیسک‌های بلوری، درهای خودروها، تراشه‌های کامپیوتر، لوله‌های مسی، مبدل‌های حرارتی، جعبه‌دنده‌ها، قطعات نیروگاه‌های هسته‌ای برق، موتورهای کشتی و فضاپیماها می‌باشد.

همچنین بخوانید

در مورد مشکلات ایمنی این قطعات، چیزی گزارش نشده است.

شرکت‌هایی که قطعات با مشخصات دستکاری شده دریافت کرده‌اند، شامل این موارد هستند:

خودروسازان:

شرکت تویوتا موتور، نیسان موتور، هوندا موتور، مزدا موتور، سوبارو، میتسوبیشی موتورز و دایهاتسو موتور.

هوافضا:

هوندا اعلام کرد که از محصولات ایراددار کوبه استیل، در ساخت هونداجت خود استفاده کرده است. این اولین هواپیمایی است که بعد از جنگ جهانی دوم توسط یک خودروساز ساخته شده است.

سایر تولیدکنندگان متضرر شده شامل بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان، بوئینگ، صنایع سنگین میتسوبیشی و شرکت آی‌اچ‌آی، می‌باشند.

راه‌آهن:

اوپراتورهای راه‌آهن ژاپن شامل شرکت راه‌آهن مرکزی ژاپن، شرکت راه‌آهن شرق ژاپن، شرکت راه‌آهن غرب ژاپن، توکیو موتور و شرکت هولدیگز هانکیو هانشین.

خدمات عمومی

شرکت نیروی برق چوگوکو، شرکت نیروی برق هوکوریکو، شرکت سوخت هسته‌ای ژاپن، شرکت نیروی برق کانسای، شرکت نیروی برق کایوشو و شرکت هولدینگز نیروی برق توکیو  (تپکو).

سایر محصولاتی که از تولیدات ایراددار کوبه استیل در آنها استفاده شده است:

ایرکاندیشنرهای شرکت میتسوبیشی الکتریک، قطعات هواپیما و موتور آن از شرکت صنایع سنگین کاوازاکی، دیسک‌های بلوری از شرکت پاناسونیک، تجهیزات خنک‌کننده از توشیبا، تجهیزات دفاعی از سازندگان ام‌اچ‌آی، آی‌اچ‌آی، صنایع سنگین کاوازاکی و کوماتسو، جعبه‌دنده‌های هواپیما و پمپ‌های خلا از کارخانه شیماتزو، مبدل‌های حرارتی از قطعه‌ساز وابسته به تویوتا، دنزو، موتور سیکلت‌های شرکت سوزوکی موتور، موتورهای کشتی از شرکت مهندسی و کشتی‌سازی میتسویی.

کوبه استیل در زنجیره‌های تولید جهانی هم مشارکت دارد و فلزات کارخانجاتی نظیر بوش، هیوندای موتور، کیا موتور، فورد موتور، و هولدینگز رولس‌رویس را تامین می‌کند.

این شرکت فولادسازی فنرهای فولادی استفاده شده در سوپاپ نیمی از خودروهای جهان را تولید کرده است، دیسک‌های آلومینیوم نیمی از هاردهای کامپیوتری دنیا و ۴۰ درصد از میل‌لنگ‌های بزرگ استفاده شده در موتور کشتی‌های بزرگ از تولیدات این شرکت هستند.

کوبه استیل تولیدکننده شماره ۱ آسیا در تولید صفحات نیمه‌رسانا، ماده پایه برای تراشه‌های کامپیوتری، است و یکی از برترین تولیدکنندگان بشکه‌های یک‌تکه فولادی مورد استفاده برای ذخیره‌سازی سوخت هسته‌ای می‌باشد.

۱۰ سهام‌دار بزرگ کوبه ‌استیل به همراه درصد سهم و تعداد سهام:

شرکت مدیریت سهام وان (۱) و سایر شرکت‌های گروه مالی میزوهو؛ ۶.۵۴ درصد (۲۳.۸۳ میلیون سهم)

شرکت مالی و بانکی میتسوبیشی یواف‌جی و سایر شرکت‌های مالی گروه میتسوبیشی یواف‌جی؛ ۶.۰۹ درصد (۲۲.۲ میلیون سهم)

شرکت بلک‌راک ژاپن و سایر شرکت‌های وابسته به بلک‌راک؛ ۵.۱۶ درصد (۱۸.۸ میلیون سهم)

بانک خدمات ودیعه‌ای ژاپن (حساب ودیعه ۱)؛ ۴.۲۹ درصد (۱۵.۶۲میلیون سهم)

بانک مستر تراست ژاپن؛ ۴.۰۷ درصد (۱۴.۸۳ میلیون سهم)

بانک خدمات ودیعه‌ای ژاپن (حساب ودیعه شماره ۹)؛ ۳.۲۰ درصد (۱۱.۶۷ میلیون سهم)

بانک ودیعه سومیتومو میتسومی و سایر شرکت‌های گروه مالی سومیتومو میتسومی؛ ۳.۰۳ درصد (۱۱.۰۶ میلیون سهم)

شرکت نیپون استیل و سومیتومو متال؛ ۲.۹۵ درصد (۱۰.۷۴ میلیون سهم)

شرکت بیمه عمر لیپون؛ ۲.۷۸ درصد (۱۰.۱۲ میلیون سهم)

بانک خدمات ودیعه‌ای ژاپن(حسابودیعه‌ای ۵)؛ ۱.۸۸ درصد (۶۰۸۴ میلیون سهم)

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا