اقتصاد کلان

فورد شکست می‌خورد؟

شرکت خودروسازی استلانتیس قصد دارد فروش خودروهای تجاری سبک خود (LCV) را تا سال ۲۰۲۷ تا ۲۵ درصد افزایش دهد تا بتواند با فورد، رهبر بازار جهانی پیشی بگیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، استلانتیس  قصد دارد طی چهار سال آینده از فورد به عنوان بزرگترین فروشنده وانت در جهان پیشی بگیرد و با توجه به طیفی از مدل‌ها از رقیب جهانی خود عبور کند و به رهبر جهانی در خودروهای تجاری سبک (LCV) تبدیل شود.

همچنین بخوانید

سومین خودروساز بزرگ جهان در سال گذشته ۱.۶ میلیون خودروهای تجاری سبک در سطح جهان تحت برندهای فیات، پژو، سیتروئن، اوپل، واکسول و رَم تراکس فروخت و درآمدی در حدود ۶۰ میلیارد یورو داشت که یک سوم کل فروش سالانه آن است.

ژان فیلیپ ایمپاراتو اظهار کرد که ما می‌خواهیم در خودروهای تجاری سبک شماره یک یا جهانی باشیم. قهرمان خودروهای تجاری سبک، فورد، استلانتیس و تویوتاست. ژان فیلیپ ایمپاراتو گفت: برای اینکه شماره یک باشیم باید فورد را شکست دهیم و افزود که فورد در سال گذشته ۳۰۰ هزار خودروهای تجاری سبک بیشتر از استلانتیس فروخت.

این غول چندملیتی می‌خواهد فروش ون و وانت بار خود را از ۱.۶ میلیون دستگاه در سال گذشته به حدود دو میلیون در سال ۲۰۲۷ افزایش دهد که  برای پیشی گرفتن از رقیب اصلی خود کافی است. فروش خودروهای تجاری سبک استلانتیس تاکنون در سال ۲۰۲۳ به ۱.۱ میلیون دستگاه رسیده است، در حالی که انتظار می‌رود مجموع آنها برای کل سال حدود ۱.۸ میلیون دستگاه باشد.

طبق گزارش رویترز، استلانتیس که در حال حاضر تولید کننده شماره یک خودروهای تجاری سبک در اروپا و آمریکای جنوبی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا