اقتصاد کلان

مسیر طلای جهانی دوباره عوض شد!

قیمت طلا امروز، سه‌شنبه با کاهش بازدهی شاخص خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی بودند و تنش‌های فزاینده در خاورمیانه را زیر نظر داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۳.۱ درصد افزایش به ۱۹۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۹۷۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از اینکه برای مدت کوتاهی به بالای ۵ درصد در روز دوشنبه افزایش یافت و تهدیدی برای کاهش رشد اقتصادی در افزایش هزینه‌های استقراض بود، کاهش یافت.

ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی در Tastylive اظهار کرد که اهمیت ژئوپلیتیک و طلا با قدرت طلا علیرغم بازده اوراق قرضه قوی‌تر به وضوح مشخص می‌شود.

طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در مواقع بحران تلقی می‌شود و در دو هفته گذشته به دلیل نگرانی‌های مربوط به جنگ حدود ۹ درصد افزایش یافته و در ۲۰ اکتبر به بالاترین حد در ۵ ماه گذشته رسیده است.

بازارها همچنین منتظر شاخص مدیران خرید جهانی، ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات‌متحده در روز پنجشنبه و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در روز جمعه به منظور ارزیابی تاثیر آن بر مسیر پولی فدرال رزرو هستند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۳.۱۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۹۵ دلار و ۶۶ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۱۱۲۹ دلار و ۷۹ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا