بین الملل

هشدار شرکت نروژی نسبت به بحران گازی در اروپا

شرکت اکوینور نروژ که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های انرژی در اروپا به شمار می‌رود هشدار داد که اروپا در زمستان پیش رو دچار بحران قیمت گاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، شرکت ایکوینور نروژ که بزرگ‌ترین شرکت گازی این کشور و دومین شرکت بزرگ انرژی در غرب اروپا به شمار می‌رود هشدار داد با وجود پر شدن ذخیره گاه‌های گازی اروپا اما این اتحادیه در فصل زمستان پیش رو با نوسان جدی قیمت گاز مواجه خواهد شد.

همچنین بخوانید

آندرس اوپدال، مدیر عامل این شرکت طی سخنانی در مجمع انرژی اینتلیجنس در لندن گفت ظرفیت انبارهای گازی اروپا بیش از ۹۷ درصد پر شده است و این رقم بالاتر از رقم هدف گذاری شده برای ابتدای ماه نوامبر است، اما با شدت گرفتن رقابت برای خرید گاز از سوی مشتریان آسیایی در فصل زمستان شاهد افزایش قیمت گاز در بازار جهانی در فصل زمستان خواهیم بود.

وی گفت ما در حقیقت انتظار داریم که بازار در فصل سرمای پیش رو کاملاً پر نوسان باشد.

اوپدال تأکید کرد ما هر کاری لازم باشد برای به حداکثر رساندن جریان گاز در خطوط لوله خود خواهیم کرد اما اروپا همچنان به واردات گاز ال ان جی وابسته می‌ماند.

طی سال گذشته و پس از آنکه اتحادیه اروپا تصمیم گرفت واردات گاز از روسیه را به خاطر درگیر شدن این کشور با اوکراین کاهش دهد، قیمت گاز در بازار جهانی به بالاترین میزان در تاریخ خود رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا