اقتصاد کلان

بدشانسی برای بزرگترین اقتصاد اروپا

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری در آلمان در ماه اکتبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت زیرا رکود تولید با کاهش مجدد خدمات همراه شد و رکود کاملا مشهود است.

به گزارش آرمان اقتصادی، شاخص مدیران خرید که توسط S&P Global گردآوری شده است، در ماه اکتبر از ۴۶.۴ سپتامبر به ۴۵.۸ کاهش یافت که کمتر از ۴۶.۷ پیش‌بینی شده اقتصاددانان است.

همچنین بخوانید

شاخص مدیران خرید ترکیبی که بخش‌های خدمات و تولید را ردیابی می‌کند و مجموعاً بیش از دو سوم اقتصاد آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا را تشکیل می‌دهند.

سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری هامبورگ، گفت: آلمان سه ماهه پایانی را با بدشانسی آغاز می‌کند و افزود که با کاهش شاخص مدیران خرید ترکیبی نشان می‌دهد رکود اقتصادی در آلمان قابل اجراست.

فعالیت تجاری در بخش خدمات پس از رشد اندک در ماه قبل، به طور غیرمنتظره‌ای به محدوده انقباض بازگشت و این میزان از ۵۰.۳ در سپتامبر به ۴۸ کاهش یافت. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار ۵۰ را داشتند.

شاخص مدیران خرید تولیدی برای چهارمین ماه متوالی اندکی افزایش یافت و از ۳۹.۶ در سپتامبر به ۴۰.۷ رسید که مطابق با انتظارات تحلیلگران بود، اگرچه هنوز در محدوده انقباض قرار دارد.

طبق گزارش رویترز، د لا روبیا با اشاره به بهبود سفارشات و تولیدات جدید و همچنین افزایش موجودی خرید گفت: بارقه‌های امید، به خصوص در بخش تولید وجود دارد. ما این پیشرفت‌ها را نشانه‌هایی می‌دانیم که ممکن است تولید در اوایل سال آینده به محدوده رشد بازگردد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا