انرژی

استفاده از ظرفیت دانشگاهی، نقش مؤثری در رسیدن به اهداف مسئولیت اجتماعی دارد

معاون اجتماعی وزیر نفت گفت: برگزاری همایش علمی «مسئولیت اجتماعی، صنعت و دانشگاه» و استفاده از ظرفیت دانشگاهی، نقش مؤثری در رسیدن به اهداف مسئولیت اجتماعی دارد. 

به گزارش آرمان اقتصادی، بابک دارابی در همایش «مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت» که امروز، چهارشنبه، ۳ آبان در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با اشاره به رویکردهای موجود در ارتباط صنعت نفت با دانشگاه‌ها، اظهار کرد: نقش دانشگاه در سیاستگذاری مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و اقدامات عملیاتی در تعامل با واحدهای دانشگاهی یکی از رویکردهای ارتباط صنعت نفت با دانشگاه‌ها است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی به طور خاص در شرکت‌های صنایع بالادستی و صنایع پایین دستی بر محیط  پیرامونی تاثیر بسیاری می‌گذارد، گفت: این واحدهای صنعتی در صورت آگاهی مدیران می‌توانند اثرات مثبتی در محیط پیرامونی داشته باشند و منجر به توسعه پایدار در این مناطق شوند.

معاون اجتماعی وزیر نفت ادامه داد: نقش مراکز علمی و دانشگاه در زمینه توسعه پایدار بسیار مهم است. ادبیات دانشگاه‌ها در توسعه پایدار باید منطبق بر سیاست‌های صنایع باشد؛ به همین دلیل، بسیار مهم است که شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی با تحول مفهومی مسئولیت اجتماعی انطباق داشته باشند. 

وی با بیان اینکه طرح جدید شیوه‌نامه مسئولیت اجتماعی یکی از تجارب مشترک میان وزارت نفت و دانشگاه‌ها به حساب می‌آید، اظهار کرد: هفته گذشته، این طرح رونمایی شد. این طرح نه تنها در صنعت نفت بلکه صنایع دیگر هم می‌تواند استفاده شود و اجرای این طرح نیز الزام‌آور است. 

دارابی ادامه داد: تجربه مشترک وزارت نفت با دانشگاه‌ها محدود به طرح جدید نمی‌شود، بلکه ترجمه گزارش‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی با استفاده از تجارب اساتید دانشگاه‌ها از دیگر تجربه‌های مشترک به حساب می‌آید. 

معاون اجتماعی وزیر نفت با بیان اینکه رویکرد صنعت نفت و دانشگاه یک رویکرد دو سویه است، افزود: بهره‌گرفتن از ظرفیت و تجارب صنایع از یک سو و از سوی دیگر استفاده از ایده‌های دانشگاه‌ها منجر به بهبود وضعیت صنایع و ارتباط مؤثر با جوامع پیرامونی می‌شود. 

وی گفت: صنعت نفت به عنوان یکی از صنایع پیشران، اقداماتی در زمینه مسئولیت اجتماعی داده است. به طور مثال، ۲۲ هزار دانش‌آموز دوره‌های ارتقای توانایی فردی را سپری کرده‌اند که از این تعداد، ۲۴۶ نفر موفق به کسب رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰ در کنکور شدند.

معاون اجتماعی وزیر نفت درباره قراردادهای علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها در راستای ازدیاد برداشت، گفت: به منظور افزایش برداشت با دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی تبریز، صنعتی شیراز، صنعت نفت، علم و صنعت و خلیج‌فارس و فردوسی مشهد قراردادهایی منعقد کرده‌ایم.
 

وی با اشاره به همکاری میان صنعت نفت و سازمان فنی‌وحرفه‌ای، گفت: برای ۶۵۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در مناطق نفت‌خیز طی همکاری با سازمان فنی‌وحرفه‌ای و منطبق بر سطوح آموزشی و تحصیلی دانش‌آموختگان، بسته‌های آموزشی مکانیک، برق و جوشکاری ارائه شد. این بسته‌های آموزشی با هدف جذب دانش‌آموختگان در صنایع نفتی و خود اشتغالی ارائه شد. 

دارابی با بیان اینکه وزارت نفت از پیشنهادهای اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان در حوزه مسئولیت اجتماعی استقبال می‌کند، افزود: ایجاد ارتباط مؤثر با محیط پیرامونی به عنوان هدف نهایی تمام اقدامات صورت گرفته به حساب می‌آید.

وی در پایان گفت: برگزاری همایش علمی مسئولیت اجتماعی، صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت دانشگاهی، نقش مؤثری در رسیدن به اهداف مسئولیت اجتماعی دارد. 

انتهای پیام
 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا