امور زیربناییراه و ساختمان

چرا مصوبه دولت در زمینه وام ساخت مسکن روستاییان ابلاغ نمی شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم ابلاغ آئین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی از سوی دولت پرداخت.

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره لزوم ابلاغ آئین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی از سوی دولت گفت: سال گذشته میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت اما به دلیل تأخیر دولت در ابلاغ آئین نامه آن و تعلل بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات خیلی از روستاییان عملاً نتوانستند این وام را دریافت کنند.

همچنین بخوانید

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه بانک‌ها علی رغم اینکه تسهیلات را با سود سود کم اعطا می‌کنند ولی باز هم در حال ظلم کردن هستیم در حالی که باید وام روستایی مسکن را به میزان بیشتر و با تسهیلگری و سود کمتر اعطا کنیم. وقتی این اقدامات را دولت دیر هنگام انجام دهد قیمت مسکن در روستاها هم بالا می‌رود و وام گیرنده نمی‌تواند با این مبلغ خانه بسازد.

رحیمی مظفری در ادامه گفت: وقتی تفاوت قیمت بین مسکن شهری و روستایی کاهش پیدا کند انگیزه و تمایل برای مهاجرت بیشتر می‌شود زیرا هم درصد موفقیت برای اشتغال بیشتر است و هم امکانات رفاهی در شهرها بیشتر است.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه دولت سال قبل در ابلاغ آئین نامه اعطای وام ساخت مسکن روستایی ضعیف عمل کرد، ادامه کرد: امسال هم اگر دولت با همین سرعت پیش برود تجربه سال قبل تکرار می‌شود. این آئین نامه‌ها تا بخواهد عملیاتی شود به پایان سال می‌رسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بانک‌ها همکاری نمی‌کنند و سندهای روستایی را خیلی کم قیمت می‌زنند و ضامن‌های زنجیره‌ای را هم قبول نمی‌کنند و مشکلات زیادی برای روستاییان در زمینه اعطای وام ایجاد می‌کنند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: در حال حاضر هم فصل ساخت و ساز در روستاها به دلیل نزدیک شدن به فصل سرما به پایان رسیده است ولی هر چقدر آئین نامه اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیونی مسکن به تعویق بیفتد، روستاییان دیگر نمی‌توانند اقدام به ساخت و ساز کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا