انرژی

۶۵۵ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب خوزستان لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از پس زدگی فاضلاب در شهرهای استان و عبور از فصل بارندگی خبر داد و گفت: ۶۵۵ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب استان به منظور آمادگی در برابر بارش‌ها لایروبی شده است.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر آغاز بارندگی‌ها در سطح استان اظهار کرد: با اعمال مراقبت‌های بهره‌برداری در تمام تاسیسات فاضلاب ۱۹ شهر استان، این شرکت با تمام ظرفیت در زمان بارش‌ها پای کار است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر اینکه دفع روان‌آب‌های سطحی در حیطه وظایف شهرداری است، افزود: شرکت آب و فاضلاب برابر وظایف ذاتی و بر اساس ظرفیت ایجاد شده نسبت به لایروبی و شستشوی تمام خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب، اورهال تابلوهای برق، نصب دریچه‌های منهول فاضلاب، آماده‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ، سرویس دیزل ژنراتورها و اورهال الکتروپمپ‌های لجن‌کش در تاسیسات ۱۹ شهر استان اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: شرکت آبفا خوزستان نسبت به افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب تاثیرگذار از طریق افزودن الکتروپمپ‌های جدید فشار قوی و افزایش دیماند برق مصرفی به منظور تسهیل و تسریع در دفع روان آب‌ها به ویژه در هنگام بارش به میزان بیش از ۲ برابر ظرفیت اسمی آن‌ها اقدام کرده است.

کرمی نژاد عنوان کرد: این اقدامات در ایستگاه مرکزی شهر چمران، ۷۰۰ دستگاه بندر امام، اسکروپمپ ماهشهر، ایران زمین و دیزل آباد خرمشهر، شماره ۷ شادگان، ایستگاه شطیط آبادان و لیفت شماره ۱۴ سوسنگرد اجرایی شده‌اند.

وی افزود: آماده‌باش اکیپ‌های عملیاتی، نیروها و پیمانکاران بخش خصوصی با تجهیزات کامل در زمان بارندگی، رصد لحظه‌ای ایستگاه‌های پمپاژ و مراقبت و نگهداری فنی ایستگاه‌های پمپاژ از دیگر اقدامات انجام شده برای آمادگی در زمان بارندگی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: لایروبی ۶۵۵ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب، ساماندهی درب یک هزار و ۵۵۹ حلقه منهول فاضلاب، خرید ۹ الکتروپمپ لجن‌کش و شستشوی ۷۶۴ کیلومتر از شبکه فاضلاب از دیگر اقدامات بخش بهره‌برداری فاضلاب شهرهای استان به منظور پیشگیری از آبگرفتگی معابر در مقاطع بارندگی است.

کرمی نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و ایجاد ظرفیت کامل در ایستگاه‌های پمپاژ در زمان بارش‌ها کمتر دچار مشکل شویم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا