انرژی

تسریع در طرح‌های آبفای یزد با تزریق اعتبار/ پیشرفت ۷۰ درصدی آبرسانی به ۵۸ روستای یزد

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن پیگیری و نحوه تامین مالی اجرای طرح‌های شاخص آبفای استان یزد، برای تسریع در تامین اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها جهت بهره برداری آنها در آینده نزدیک قول مساعدت داد.

«هاشم امینی» در نشستی که به همین منظور با حضور «مهران فاطمی» استاندار یزد برگزار شد، به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب یزد پرداخت و اظهار کرد: فاز اول طرح رینگ شهری یزد با ۵٠ درصد پیشرفت، طرح خط سبز آبرسان صنایع با بیش از ۶٠ درصد و طرح تامین آب شرب میبد با ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی، از طرح‌های شاخص آبفا در استان است که برای تکمیل نیازمند ۵۶٠ میلیارد تومان اعتبار است. 

همچنین بخوانید

وی با بیان این که طرح تامین آب شرب میبد از سال گذشته آغاز شده و تاکنون نزدیک به ١١ کیلومتر خط آبرسان آن اجرا و هشت حلقه نیز تجهیز و به شبکه برق مجهز شده است، تصریح کرد: با تامین اعتبار لازم، ساخت خطوط آبرسان این طرح، تکمیل خواهد شد و ساخت مخزن ١٠ هزار مترمکعبی آن به اتمام می‌رسد. 

امینی ساماندهی بافت تاریخی شهر یزد و تامین زیرساخت سایت نهضت ملی مسکن را از دیگر طرح‌های در دست اقدام شرکت آبفای استان یزد دانست که در حال حاضر نیازمند تامین اعتباری بالغ بر ۴٠٠ میلیون تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است.

وی اضافه کرد: طرح آبرسانی به ۵٨ روستای استان نیز از شاخص‌ترین طرح‌های استان است که به همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجراست و تاکنون نزدیک به ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

مدیر عامل شزکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم‌چنین خاطرنشان کرد: با تامین اعتبارات لازم و تسریع در تکمیل طرح‌های شرکت آبفای یزد، می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی آبفا یزد، امینی در پایان برای تسریع در تامین اعتبار مورد نیاز طرح‌های آبفای یزد قول مساعدت داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا