صنعت، معدن، تجارتکسب و کار

برگزاری بزرگترین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت

بزرگترین نمایشگاه بین المللی صنعت در سال ۱۴۰۲در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آبان ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این نمایشگاه در فضایی به متراژ بیش از ۲۵ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت کننده داخلی ، ۱۲۰ شرکت کننده خارجی و ۴۰شرکت دانش بنیان در تهران برگزار خواهد شد.

 

سید امید هاشمی مدیر عامل شرکت بین المللی بازرگانی ایدرو (مجری نمایشگاه ) گفت:در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است ،حمایت از صنایع کوچک و بزرگ و کمک به توسعه صنعت و اقتصاد کشور در شرایط تحریم یکی از راه های برون رفت از مشکلات صنعتی خواهد بود.

 

در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به ‌مانند دوره قبل تحقق رشد ۸ درصدی برای کل اقتصاد هدف‌گذاری شده است. سهم بخش صنعت در تحقق این رشد دستیابی به رشد متوسط سالیانه ۵/۸ درصد در مقایسه با رقم مشابه در دوره قبل معادل ۳/۹ درصد است. دستیابی بخش صنعت به بیش از ۳۰ درصد ارزش افزوده و اشتغال ملی دردوره جهش اقتصادی یکی از حقایق اثبات شده توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته است. بنابراین در برنامه‌های توسعه ای، بخش صنعت جایگاهی ویژه دارد.

 

پیشرفت‌های صنعتی یکی از جنبه‌های قدرت و عظمت یک کشور محسوب می‌شود که با برگزاری چنین همایش‌هایی فرصت کافی برای نمایش محصولات داخلی وجود خواهد داشت. برگزاری این نمایشگاه‌ها به کسب‌وکار‌ها فرصت می‌دهد از میان مخاطبین و شرکت‌کنندگان در این رویدادها، مشتریان دائمی یا سرمایه‌گذار جذب کنند. از سوی دیگر، آشنایی با پیشرفت‌های صنعتی کشور‌های همسایه یا قدرت‌های برتر جهان حس رقابت را در تولیدکننده داخلی تقویت می‌کند.

 

همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم بین تولیدکنندگان داخلی یا خارجی شرایط را برای خلق ایده‌های نوآورانه و اشتغال‌زایی فراهم خواهد کرد. تاثیر مستقیم برگزاری چنین رویداد‌هایی به افزایش ارزش افزوده صنایع داخلی مرتبط بوده و در سطح کلان علاوه بر اشتغال‌زایی به رونق اقتصادی و تجاری منجر خواهد شد.

مدیران صنایع زمانی می‌تواند در کسب جایگاه مناسب در بازار‌های جهانی عملکرد مطلوبی داشته باشند که نگاهی عمیق به نیاز مشتریان و صادرات داشته و در بکارگیری استراتژی‌های مدیریتی عملکرد مطلوبی نشان دهند. دستیابی به این هدف تنها در صورت حضور پررنگ در بازار‌های مختلف صنعتی امکان‌پذیر است.

 

هاشمی در ادامه از تمام کسانی که به هر نحوی در صنعت کشور نقش آفرینی می کنند دعوت کرد تا از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت که در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آبان ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار میگردد دیدن فرمایند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا