صنعت، معدن، تجارت

مالیات ۲.۸ هزار میلیارد تومانی لوکس سواران در ۱۴۰۲

یک مقام مالیاتی بابیان اینکه اطلاعات مالکان خانه‌های لوکس در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است، گفت: امسال بالغ بر ۲,۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکین خودروهای لوکس مطالبه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاهین مستوفی مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: تکالیفی در قانون بودجه به عهده سازمان امور مالیاتی گذاشته شده که می‌بایست، نسبت به مطالبه مالیات از املاک لوکس و گران قیمت با ارزش بالای ۲۰ میلیارد تومان و همچنین خودروهای لوکس با ارزش سه میلیارد تومان، اقدام به محاسبه و مطالبه مالیات شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۲ با دریافت اطلاعات بالغ بر ۱۵۱ هزار خودرو از طریق ناجا، بالغ بر ۲,۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکین خودروهای لوکس و گران قیمت مطالبه کرد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص خانه‌های لوکس و گران قیمت گفت: با تکلیفی که برای سازمان امور مالیاتی مشخص شده، از مالکان واحدهای مسکونی گران‌قیمتی که بیش از ۱۰ سال در ملکشان ساکن هستند، مالیاتی مطالبه نمی‌شود.

وی بابیان اینکه متأسفانه اطلاعات مالکان خانه‌های لوکس در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است، گفت: به همین دلیل نتوانسته‌ایم برای سال ۱۴۰۲ مطالبه مالیاتی داشته باشیم، اما در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار واحد مسکونی لوکس و گران قیمت شناسایی شده که نسبت به مطالبه یک و یک دهم همت از مالکان این واحدها مطالبه شد.

مستوفی گفت: به مالکان خودرو و خانه‌های لوکس و گران قیمتی که مالیاتشان را پرداخت نکرده‌اند، اعلام کرده‌ایم که در صورت عدم پرداخت، با محدودیت‌هایی در نقل و انتقال موجه می‌شوند.

وی با اشاره دریافت ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکان ۶۷ هزار خودرو لوکس در سال گذشته گفت: در بحث خانه‌های لوکس و گران قیمت نیز در حال بررسی اعتراض مودیان در هیئت حل اختلاف مالیاتی هستیم.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: در سال ۱۴۰۰ قانون چند خودرویی وجود داشت، اما در قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، مالیات هر خودرو به صورت مجزا بررسی می‌شود.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی وی همچنین گفت: مالکان خوردهای لوکس تا بهمن ماه امسال فرصت پرداخت مالیاتشان را دارند و بعد از پایان این مهلت قانونی، برگه مطالبه به صورت پیامکی و الکترونیکی صادر و ابلاغ می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا