بین الملل

اعتصاب کارگران یک شرکت بزرگ خودروسازی در کانادا

اتحادیه کارگری یونفور کانادا اعلام کرد که اعتصاب هزاران نفر از کارگران شرکت خودروسازی استلانتیس در این کشور از صبح امروز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری به نقل از رویترز، اتحادیه کارگری یونیفور کانادا اعلام کرد که هزاران نفر از کارگران کارخانه‌های شرکت خودروسازی استلانتیس در این کشور از صبح امروز دست به اعتصاب خواهند زد.

همچنین بخوانید

گفته می‌شود مذاکرات اتحادیه کارگری با مقامات استلانتیس به شکست انجامیده و ۸۲۰۰ نفر از کارگران دست به اعتصاب خواهند زد.

کارگران استلانتیس خواستار بهبود پرداخت حقوق و مستمری از سوی شرکت خودروساز هستند.

یونیفور اعلام کرده البته پیشرفت‌هایی حاصل شده و در طول شب به مذاکره با مقامات استلانتیس ادامه خواهد داد.

شرکت استلانتیس اما گفته از اینکه کارگرانش دست به اعتصاب زده‌اند ناامید شده اما تا رسیدن به توافق به مذاکره با آنها ادامه خواهد داد.

کارگران این شرکت خودروسازی در آمریکا هم اخیراً بر سر دستمزد با استلانتیس مذاکره کرده و دیروز توانستند به توافق برسند.

اتحادیه یونیفور پیش‌تر توانسته بود به شکل مشابهی با شرکت‌های خودروسازی فورد و جنرال‌موتورز به توافق برسد و از همان مسیر به دنبال حصول توافق با استلانتیس است.

در مذاکره با فورد توافق پیش از اعتصاب کارگران حاصل شد اما در مورد جنرال موتور توافق بین شرکت خودروساز و کارگران در کانادا زمانی حاصل شد که در سه کارخانه این شرکت در کانادا ۴۳۰۰ کارگر دست به اعتصاب زدند.

شرکت خودروسازی استلانتیس در سال ۲۰۲۱ و با ادغام دو گروه پژو سیتروئن و فیات‌کرایسلر شکل گرفت. این شرکت ۱۶ برند آبارت، آلفارومئو، سیتروئن، داج، دی‌اس، فیات، فیات پروفشنال، جیپ، کرایسلر، لانچیا، مازراتی، اوپل، رم، پژو و واکسول. و همچنین موپار را در مالکیت خود دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا