امور زیربناییتعاون و اشتغال

هدف‌گذاری افزایش تبادلات تجاری ایران و ارمنستان/ تولید مشترک دارو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای توافقات میان ایران و ارمنستان، سطح تبادلات تجاری دو کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نارک مکرتچیان وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان با تأکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی ارمنستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه مخالف است.

همچنین بخوانید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های اقتصادی افزود: برای اعزام نیروی کار، تأسیس مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای، اشتراک‌گذاری تجربیات در حوزه معلولان و آسیب‌دیدگان جنگی آمادگی لازم وجود دارد.

وی گفت: اعزام مربی به ارمنستان برای آموزش و مهارت‌آموزی نیز بستر گسترش همکاری‌های دوجانبه را فراهم می‌کند. در موضوع اشتغال و توانمندسازی نیز ایران آمادگی دارد کمک‌های مشورتی لازم را ارائه دهد.

وی با تشریح توانمندی‌های اقتصادی زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرفیت‌های بالایی برای توسعه تجارت و بازرگانی با جمهوری ارمنستان وجود دارد.

مرتضوی به هدف‌گذاری صادرات محصولات استراتژیک در حوزه‌های پتروشیمی، دارویی و ماشین‌آلات صنعتی اشاره کرد و افزود: تقویت نمایشگاه دائمی جمهوری اسلامی ایران و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی می‌تواند مسیر توسعه تبادلات تجاری و همکاری فعالان بخش خصوصی دو کشور را تسهیل کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید محصولات مشترک نیز می‌تواند نقش‌آفرینی مثبتی در این همکاری‌ها داشته باشد.

تولید محصول مشترک دارویی

در ادامه نارک مکرتچیان، وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان گفت: مسیرهای گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های دوجانبه وجود دارد و این می‌تواند به رشد تبادلات تجاری دو کشور منجر شود.

وزیر کار ارمنستان با بیان این‌که تمام پیگیری‌های لازم برای توسعه همکاری‌های میان ایران و ارمنستان را انجام خواهیم داد، گفت: در بازدیدهای انجام شده هیأت ارمنستانی برای تولید محصول مشترک دارویی به توافق رسیدیم.

گفتنی‌است، نارک مکرتچیان با هدف توسعه همکاری‌های مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته وارد تهران شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا