صنعت، معدن، تجارت

آمادگی عراق برای همکاری با ایران در صنایع پتروشیمی

نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر صمت ایران، آمادگی خود را برای گشایش افق‌های همکاری دوجانبه در زمینه صنایع پتروشیمی و صنعت کود شیمیایی به دلیل تاثیر قوی آن در ارتقای توسعه داخلی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس علی آبادی‌وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جریان سفر به کشور عراق، با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در دفتر نخست وزیر عراق در بغداد انجام شد، روابط اقتصادی دو کشور و راه‌های تقویت آن و تقویت مبادلات و مشارکت در سطوح و زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار آمادگی خود را برای گشایش افق‌های همکاری دوجانبه در زمینه صنایع پتروشیمی و صنعت کود شیمیایی به دلیل تأثیر قوی آن در ارتقای توسعه داخلی اعلام کرد.

علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این دیدار بر لزوم پیشبرد پروژه‌های اقتصادی ثمربخش در مقابله با چالش‌های اقتصادی منطقه و جهان تاکید کرد.

در این دیدار همچنین درباره امکان حرکت به سمت استفاده از ارزهای ملی دو کشور در مبادلات تجاری و نقل و انتقالات مالی دوجانبه به منظور انعطاف بیشتر در معاملات به گونه‌ای که منافع دو کشور را تأمین کند، بحث و تبادل نظر شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا