اقتصاد کلان

قابل توجه خریداران استقلال و پرسپولیس!

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اعلام کرده که با توجه به طرفداران زیاد این دو باشگاه در جامعه، خریداران باید از اهلیت برخوردار باشند و اگر تعاونی‌هایی با سرمایه قابل توجه شکل بگیرند میدان را برای ورود آنها فراهم می‌کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، در راستای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که طی سال‌های اخیر مطرح شده تا کنون ۱۰ درصد سهام این دو باشگاه در بورس عرضه شده و سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تا پایان امسال بیش از ۵۰ درصد سهام آنها را واگذار کند. در آن صورت مشکل مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس به طور کامل حل می‌شود.

همچنین بخوانید

چهار روز قبل، رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با ایسنا از فراهم شدن زمینه واگذاری پنج درصد از سهام رشد باشگاه استقلال و پرسپولیس به تعاونی‌های دارای صلاحیت خبر داد. مالک رحمتی، روز گذشته نیز اعلام کرد: هفته گذشته در هیات واگذاری اصل ۴۴ موافقت شد که درصدی از سهام این دو باشگاه بر اساس ضوابط قانونی به کارکنان و مدیران تخصصی واگذار شود.

بعد از فروش ۱۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در بورس، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از محل فروش این سهام به حساب این باشگاه واریز شد و قرار بر این بود این مبلغ با نظارت و مجوز “کمیته مصارف”، سرمایه‌گذاری شود تا این پول را صرف امور جاری نکند اما شریط به گونه‌ای رقم خورد که از تیرماه امسال پرسپولیس عملا مانده‌ای بابت بورس در اختیار ندارد.

دی ماه ۱۴۰۰ در مقطعی که استقلال و پرسپولیس شانس حضور در آسیا را داشتند سازمان خصوصی‌سازی برای اینکه این دو باشگاه به دلیل مالکیت دولتی و مشترک بودن با مشکل مجوز حرفه‌ای در آسیا مواجه نشوند به صورت رسمی در هیات واگذاری مالکیت استقلال به وزارت اقتصاد و مالکیت پرسپولیس به وزارت ورزش منتقل شد. ولی اسناد مالکیت و سهام و دفتر سهام منتقل نشد. از سوی دیگر مشکل دولتی بودن هم‌چنان پابرجاست. اگر ۵۰ درصد سهام یکی از دو باشگاه یا هردو باشگاه واگذار شود مشکل مجوز حرفه‌ای به طور کامل حل خواهد شد. سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید احتمال واگذاری هر دو باشگاه یا دست کم یکی از این دو تا پایان سال جاری بسیار زیاد است.

اخیرا رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه در مرحله جدید واگذاری استقلال و پرسپولیس به دنبال اهلیت‌سنجی خریداران هستیم، اظهار کرد: اهلیت خریداران بیشتر از قیمت‌گذاری برای خصوصی‌سازی اهمیت دارد؛ زیرا کسانی که خریداران این دو باشگاه بزرگ با جامعه طرفداران زیادی که در کشور دارد هستند باید از اهلیت کافی برای این مساله برخوردار باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا