ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اقتصاد دیجیتالی جنوب شرق آسیا ۲۱۸ میلیارد دلاری می‌شود

با وجود مشکلات اقتصاد کلان جهانی، پیش‌بینی می‌شود که ارزش معاملاتی اقتصادهای دیجیتال جنوب شرق آسیا در سال ۲۰۲۳، به ۲۱۸ میلیارد دلار برسد که ۱۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲، رشد نشان می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، طبق گزارشی که توسط گوگل، شرکت سرمایه‌گذار دولتی «تِماسک هولدینگز» سنگاپور و مشاور تجارت جهانی «بین اند کامپانی» منتشر شده است، جنوب شرق آسیا در مقایسه با سایر مناطق جهان، تاب‌آوری بیشتری در برابر موانع اقتصاد کلان داشته و اعتماد مصرف کننده این منطقه که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ سقوط کرده بود، رو به بهبود گذاشته است.

همچنین بخوانید

این گزارش سالانه، پنج بخش اصلی اقتصاد دیجیتال جنوب شرقی آسیا شامل تجارت الکترونیک، سفر، غذا و حمل و نقل، رسانه‌های آنلاین و خدمات مالی دیجیتال را تجزیه و تحلیل کرده است. بنا بر یافته‌های این گزارش، انتظار می‌رود درآمد اقتصاد دیجیتال جنوب شرق آسیا در سال میلادی جاری، به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد که ۱.۷ برابر سریع‌تر از کل ارزش معاملات منطقه رشد خواهد داشت زیرا شرکت‌ها در تلاش برای ایجاد کسب‌وکارهای سالم، تمرکز خود را از رشد به هر قیمتی، به سودآوری تغییر داده‌اند.

این گزارش شش اقتصاد بزرگ شامل اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام را تحت پوشش قرار داده و شامل جمعیت برونئی، کامبوج، لائوس، میانمار، تیمور شرقی و پاپوآ گینه نو نبوده است.

طبق این گزارش، کسب و کارهای آنلاین با تمرکز روی سودآوری، از جذب کاربران با هزینه‌های بالا، به سمت تعمیق تعامل با مشتریان فعلی روی آورده اند.

در این گزارش همچنین آمده است: پلتفرم‌های تجارت الکترونیک برای رشد بلندمدت، بیشتر به جذب کاربران با ارزش بالا، افزایش اندازه تراکنش‌ها و همچنین به دنبال منابع درآمدزایی مانند تبلیغات و خدمات تحویل تمرکز دارند. تخمین زده می‌شود که ارزش معاملات ناخالص این بخش، از ۱۳۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳، به ۱۸۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش پیدا می‌کند.

مشارکت مصرف‌کنندگان ضعیف و کسب‌وکارهای کوچک در اقتصاد دیجیتال، به تقاضای مصرف‌کننده برای وام‌دهی دیجیتال منجر شده است که بخش عمده ۳۰ میلیارد دلار درآمد در خدمات مالی دیجیتال به حساب می‌آید. انتظار می‌رود سنگاپور تا سال ۲۰۳۰، بزرگترین بازار وام دیجیتال در این منطقه باشد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، به کمک احیای پساکرونایی، بخش‌های سفر و حمل‌ و نقل آنلاین در مسیر رسیدن به سطوح پیش از دوران همه‌گیری کرونا تا سال ۲۰۲۴ هستند. با وجود بازگشت مردم به رستوران‌ها و کاهش تبلیغات، درآمد تحویل غذا که تحت بخش حمل و نقل قرار می‌گیرد، در سال ۲۰۲۳، به ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد که ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا