انرژی

اتمام پروژه‌های آبرسانی پایدار به ۳۰۰۰ روستا

رییس سازمان بسیج سازندگی از اتمام پروژه های آبرسانی پایدار به سه هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور خبر داد.

سردار زهرایی در جمع خبرنگاران در بجنورد در تاریخ ۱۱ آبان ماه اظهار کرد: دولت سیزدهم موضوع هم مردم پایه کردن فعالیت ها را در دستور کار خود قرار داده و هم چنین توجه به مناطق محروم با اجرای پروژه های محرومیت زدایی را انجام می دهد.

همچنین بخوانید

وی افزود: در این راستا پروژه های آبرسانی پایدار سالم به روستاهای بالای ۲۰ خانوار شروع شده و تاکنون آبرسانی به سه هزار روستا به اتمام رسیده است.

سردار زهرایی ادامه داد: طرح آبخیزداری یا از آبخیز تا جالیز نیز در بالا دست قنوات در دستور کار قرار گرفته و عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در بالادست قنات ها، احیا و مرمت آن ها، کانال کشی و ساخت استخرهای دو منظوره نیز در حال اجراست.

وی اظهارکرد: با قرارگاه امام حسن(عج)، سازمان بسیج و بخش دولتی قرار داد منعقد شده و ۶۰ همت کار انجام می شود که ۲۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری و آبخوان داری اجرا خواهد شد.

سردار زهرایی تصریح کرد: هم‌چنین از ۱۰ هزار قنات، چند صد هزار کیلومتر کانال کشی تا سر مزارع انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه به علت بروز خشکسالی بخشی از مناطق کشور دچار خشکسالی های شدید و تنش آبی شده اند، گفت: خراسان شمالی یکی از استان هایی است که دچار تنش آبی شده و جزء یکی از هشت استانی خواهد بود که در اولویت اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری قرار خواهد گرفت و پروژه ها طی هفته بسیج اجرا می شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا