انرژی

کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات روزانه نفت و سوخت روسیه

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که انتظار دارد صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی این کشور در نوامبر، بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با میانگین سطح صادرات در فاصله ماه مه تا ژوئن، کاهش پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، این وزارتخانه اعلام کرد روسیه به مشارکت کامل در تلاش‌های داوطلبانه گروه اوپک پلاس برای ایجاد ثبات در بازار انرژی ادامه می‌دهد.

همچنین بخوانید

عربستان سعودی و روسیه توافق کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۳، به کاهش داوطلبانه اضافی نفت به میزان مجموع ۱.۳ میلیون بشکه نفت در روز معادل بیش از یک درصد تقاضای جهانی، ادامه دهند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، ماه گذشته برای اولین بار اشاره کرد که فرآورده‌های نفتی، جزو محدودیت صادرات نفت این کشور به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز است.

پس از این که روسیه در ۲۱ سپتامبر، ممنوعیت صادرات سوخت را برای مقابله با کمبود داخلی و قیمت‌های بالا اعلام کرد، کاهش کلی صادرات نفت و سوخت برای مسکو آسان‌تر شد. این ممنوعیت برای اکثر محصولات نفتی در اکتبر، لغو شد.

وزارت انرژی روسیه در بیانیه‌ای، خاطرنشان کرد روسیه محدودیت‌هایی را برای صادرات فرآورده‌های نفتی اعمال کرده است که همچنان اعمال می‌شود. ارسال محموله‌های فرآورده‌های نفتی به بازار داخلی از جمله برای ذخیره سازی، در حال افزایش است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، تحلیلگران پیش بینی می‌کنند عربستان سعودی احتمالا در روزهای آینده، تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت خود به میزان یک میلیون بشکه در روز برای دسامبر را تایید خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا