انرژی

مسئول وضعیت سایت آلاینده برومی؛ شهرداری اهواز یا شرکت ملی نفت؟

آلودگی هوای اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در سایت برومی و آلودگی هوای اهواز، گفت: این سایت در مالکیت شرکت نفت است و ارتباطی به شهرداری اهواز ندارد.

علی شمسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آتش‌سوزی سایت برومی اهواز اظهار کرد: آلودگی‌هایی که برخی اوقات به دلیل آتش‌سوزی سایت برومی رخ می‌دهد، ارتباطی به شهرداری اهواز ندارد، زیرا این محل در مالکیت شرکت نفت است. چندین سال است که شهرداری اهواز هیچ گونه زباله‌ای در این سایت دفن نمی‌کند و آنچه در گذشته در این سایت دفن شده بود با خاک پوشیده بود و به روش سنتی این کار انجام می‌شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: شهرداری اهواز به محض تحویل گرفتن زمین سایت صفیره محل کنونی دفن پسماند و راه‌اندازی کارخانه بازیافت این سایت، تمام زباله‌های اهواز را در این سایت پردازش و دفن می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص انتشار گاز متان از این سایت، گفت: این سایت متعلق به شرکت نفت است و حراست از آن توسط این شرکت انجام می‌شود. با توجه به حضور زباله‌گردها در این محل و دست‌کاری زباله‌ها برای پیدا کردن مواد بازیافتی، گازهایی که در پی دفن زباله‌ها در زمین وجود دارد خارج و برخی اوقات منجر به آتش‌سوزی می‌شود. 

درباره این خبر: 

حریق‌های مکرر در سایت پسماند برومی اهواز/ تهدید سلامت اهوازی‌ها با انتشار گاز متان از زباله‌ها  

دود تیره حریق؛ آنچه اهوازی‌ها این روزها نفس می‌کشند 

وی بیان کرد: در استانداری خوزستان در حال پیگیری هستند تا شرکت نفت فکری به حال این زمین کند تا از این شرایط خارج شود. 

شمسی عنوان کرد: باید توجه شود که با اقدامات انجام‌شده، هیچ‌گونه آتش‌سوزی در سایت صفیره رخ نمی‌دهد و اگر در سایت برومی اتفاقی رخ بدهد نیز شرکت نفت اقدام به مهار آتش می‌کند.

وی گفت: از سوی شرکت نفت، کار پژوهشی و مطالعاتی برای رفع مشکل این سایت در حال انجام است و امیدواریم به زودی مشکل این منطقه کاملا رفع شود و شاهد آتش‌سوزی در این سایت نباشیم. 

پیش از این فرهاد قلی‌نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به دفن غیربهداشتی پسماند در سایت برومی در گذشته، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود، گاز متان موجود در این سایت، قابلیت اشتعال خودبه‌خودی دارد. با توجه به اینکه اراضی این محدوده در مالکیت شرکت نفت است و زباله‌ها توسط شهرداری در این سایت تخلیه شده بود، هر دو ارگان را متولی پاکسازی این محدوده می‌دانیم.

قلی‌نژاد گفت: از ۱۰ روز پیش به شهرداری اهواز و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اخطاریه دادیم تا اقدامات کوتاه‌مدتی در مدت یک ماه آینده برای سامان‌دهی سایت برومی انجام شود و سپس باید اقدامات اصولی و میان‌مدت انجام شود. طرحی در این زمینه آماده شده است که باید تصویب شود. 

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا