بورسبورس اوراق

برآورد ظرفیت ۱۳۰ میلیون تنی صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه

شاه میرزایی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران در برنامه هفتم توسعه سالانه نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن و در برنامه هشتم توسعه ۱۸۰ میلیون تن خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگااه خبری بازار سرمایه(سنا) به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی بیجار اظهار کرد: با تلاش‌های متخصصان، در پتروشیمی و صنایع نفت و گاز پیشرفت‌های ویژه‌ای حاصل شده به طوری‌که در جایگاه مناسبی قرار دارند.

وی افزود: کل تولید صنعت پتروشیمی کشور در طلوع انقلاب اسلامی حدود ۱.۵ میلیون تن بود که امروز ظرفیت نصب‌شده این صنعت سالانه ۹۲ میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران در برنامه هفتم توسعه سالانه نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن و در برنامه هشتم توسعه ۱۸۰ میلیون تن خواهد بود.

شاه میرزایی با اشاره به تحریم‌های مختلف در تمامی حوزه‌ها ادامه داد: دشمن تلاش کرد ما قوی و بزرگ نشویم، اما با تلاش مردم و مسئولان، این امر میسر نشد و این طرح که امروز شاهد اجرای عملیات عمرانی آن هستیم، زنجیره‌های بعدی این صنعت را در استان کردستان به‌دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ۷۲ مجتمع پتروشیمی در ایران وجود دارد و سالانه ۱۶ میلیارد دلار از محصولات این صنعت صادر می‌شود.هماکنون نیز بالغ بر ۱۱۰ طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور در حال آماده‌سازی و اجراست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا