بورسفرابورس

لزوم توجه به بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳

شاکری مطرح کرد: دولت ومجلس بیش از پیش و به صورت مشخص برای رشد بورس و بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی و اقدام کنند ونظارت‌های خود را نسبت به آن افزایش دهند.

همچنین بخوانید

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) با بیان‌اینکه برخی تصمیمات خلق‌الساعه روی سودآوری صنایع بزرگ تاثیر منفی می‌گذارد، گفت: مجلس به صورت مستمر به دولت برای اتخاذ برخی تصمیمات تذکر می‌دهد.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه بازار سرمایه جزو لاینفک فعالیت اقتصادی کشور و دماسنج آن است، عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثریت مردم در بازار سرمایه سهامدار هستند،بنابراین برخی تصمیمات ناگهانی تاثیر بسزایی بر سهام شرکت‌های بزرگ و صنایع دارد. بنابراین دولت به عنون یکی از وظایف اصلی خود باید به مردم و سرمایه‌های آنان توجه بیشتری کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: نوسانات جزو ذات بازارهای مالی از جمله بازار سرمایه است و متاثر از هر اتفاقی سیاسی و یا اقتصادی است. بنابراین ضرورت دارد برای ثبات بخشی به این بازار سیاست‌های درستی در جهت سودآوری صنایع اعمال شود.

شاکری با بیان‌اینکه ارتباط بین‌المللی کشور با کشورهای منطقه و دیگر کشورها رو به بهبود است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت و مجلس بیش از پیش و به صورت مشخص برای رشد بورس و بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی و اقدام کنند و نظارت‌های خود را نسبت به آن افزایش دهند.

وی با تاکید بر رفتار شرکت‌های دولتی حاضر در بازار سهام نیز گفت: دراین باره نیز باید کنترل‌های ویژه‌ای صورت گیرد و همچنین قیمت‌گذاری براساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا