ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رمزنگاری دیتا در ۷۵ درصد حملات باج افزاری

شرکت امنیتی سوفوس درباره افزایش نگران کننده رمزنگاری داده‌ها در حملات باج افزاری سه سال گذشته، هشدار داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت سوفوس در جدیدترین گزارش خود فاش کرد که تبهکاران سایبری، موفق شده‌اند در ۷۵ درصد این حملات، داده‌های قربانیان را به رمز دربیاورند. همچنین این داده‌ها به سرقت رفته‌اند.

همچنین بخوانید

در گزارش وضعیت باج‌افزار در بخش درمان و مراقبت بهداشتی ۲۰۲۳ آمده است: ۶۱ درصد سازمان‌های بهداشتی و درمانی گزارش کرده‌اند داده‌های آنها در حملات باج‌افزاری سال گذشته، رمزنگاری شده‌اند و تنها ۲۴ درصد این سازمان‌ها در مقایسه با ۳۴ درصد در سال ۲۰۲۲، موفق شدند جلوی این حملات را بگیرند.

چستر ویسنیوسکی، مدیر ارشد فناوری سوفوس تاکید کرد: تعداد تلاش‌های خنثی سازی در این بخش رو به کاهش است و این نگرانی‌ها را درباره آمادگی برای حملات آتی افزایش می‌دهد. این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که سازمان‌های بهداشتی و درمانی، روند احیای طولانی‌تری از این حملات را تجربه می‌کنند، به طوری که ۴۷ درصد ظرف مدت یک هفته از حملات احیا می‌شوند که در مقایسه با ۵۴ درصد در سال گذشته، کاهش نشان می‌دهد. بخشی از مشکل این است که حملات باج‌افزاری هر روز پیشرفته‌تر می‌شوند و نفوذگران مدت زمان حمله را سریع‌تر می‌کنند.

سوفوس کاهش جزئی تعداد کلی حملات باج‌افزار علیه سازمان‌های بهداشتی و درمانی مورد بررسی را مشاهده کرد که از ۶۶ درصد در سال ۲۰۲۲، به ۶۰ درصد در سال میلادی جاری کاهش پیدا کرد.

 بر اساس گزارش بَک اِند نیوز، درصد پرداخت باج توسط سازمان‌های بهداشتی و درمانی هم کاهش یافته است و از ۶۱ درصد در سال گذشته به ۴۲ درصد در سال جاری کاهش یافته است که کمتر از میانگین کلی ۴۶ درصد است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا