انرژی

آب‌شیرین‌کن زیارت سیریک وارد مدار بهره‌برداری شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از پایان انتظار چندین سال مردم شهرستان سیریک برای تامین آب شرب پایدار، با وارد مدار شدن آب شیرین کن زیارت خبر داد.

عبدالحمید حمزه پور، امروز (شانزدهم آبان‌ماه)، با اعلام این خبر افزود: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در راستای سلسله اقدامات جهادی دولت سیزدهم برای پایداری آب شرب مناطق مختلف هرمزگان، به وعده خود در راه اندازی آب شیرین کن زیارت عمل کرد و این آب شیرین کن وارد مدار بهره‌برداری شد.

همچنین بخوانید

وی با بیان این‌که سال گذشته با توجه ویژه دولت سیزدهم و حمایت‌های وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار هرمزگان، آب شرب بخش بمانی به پایداری لازم رسید، تصریح کرد: در آن مقطع نیز، وعده تکمیل آب شیرین کن زیارت از سوی شرکت آب و فاضلاب داده شد که خوشبختانه با تلاش‌های سرمایه گذاران این پروژه، عملیات احداث آب شیرین کن زیارت به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در تشریح حجم عملیات پروژه افزود: این آب شیرین کن در حال حاضر ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان دارد که ظرفیت شیرین‌سازی  سه هزار مترمکعب آب دریا در شبانه روز را دارد که نیاز آبی یک شهر و بالغ بر ۵۰ روستا را پوشش می دهد.

به گفته حمزه پور، تا پیش از این نیاز آبی مناطق یاد شده با جمعیتی بالغ بر ۲۹ هزار نفر از طریق خط انتقال روانگ تامین می شد که با این اتفاق، آب انتقالی از خط روانگ در دیگر مناطق شهرستان که دارای تنش است، مورد استفاده قرار می گیرد و باعث متاثر شدن کل شهرستان سیریک از راه اندازی این آب شیرین کن خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سیریک فاقد منابع آبی شیرین و قابل شرب سطحی و زیر زمینی است، افزود: با راه اندازی تأسیسات شیرین سازی زیارت و هم چنین پروژه آبرسانی بخش بمانی که در هفته دولت سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید در طی دو سال از روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم بیش از ٧٠ درصد به ظرفیت تأمین آب پایدار این شهرستان اضافه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در پایان از مردم این شهرستان خواست به دلیل هزینه بسیار بالای شیرین سازی آب دریا و هم چنین هزینه های انتقال آب از مسافت‌های دور و خارج از شهرستان (دشت های راونگ و تلنگ میناب) توجه جدی به مصرف بهینه آب و پرهیز از مصارف غیر شرب و بهداشتی از این آب داشته باشند تا مجموعه آبفا نیز به عنوان خدمتگزار آنها، خدمات مطلوبی ارائه دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا