اقتصاد کلان

تامین مالی ۶۳ شرکت با اوراق بلندمدت

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در سال گذشته ۶۳ شرکت از طریق اوراق بلندمدت تامین مالی شدند که افزایش بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا عیوض لو در نشست تخصصی تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ که تامین مالی مناطق آزاد از بازار سرمایه آغاز شد تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان منابع از طریق بازار سرمایه برای مناطق آزاد جذب شده است و هم اکنون ضمن صدور موافقت اصولی برای منطقه آزاد کیش چابهار نیز برای تامین مالی از این طریق درخواست داده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: در سال ۱۳۹۹، ۱۶ شرکت تامین مالی را از طریق اوراق بلندمدت انجام دادند که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۲۶ شرکت و در سال ۱۴۰۱ به ۶۳ شرکت افزایش پیدا کرد و امیدواریم در آینده به تعداد این شرکت‌ها افزوده شود.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: مناطق آزاد با استفاده از عرضه سهام شرکت‌هایشان در بورس و فرابورس و با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع در بازار سرمایه می‌توانند از این ظرفیت برای تامین مالی پروژه‌هایشان استفاده کنند. البته در سال گذشته تعداد اوراق منتشر شده ۳۰ درصد بوده که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ تقریبا دو برابر رشد داشته است.

عیوض لو گفت: میزان اوراق بلندمدت در بازار سرمایه بالغ بر ۶۶۰ همت بوده است که از این طریق ۲۳۲ تامین مالی برای پروژه‌ها انجام شده است. این در حالیست که در سال ۱۳۹۶ مجموع این اوراق ۶۶ همت بود که از این میزان ۱۰ همت متعلق به بخش خصوصی بود و این مسئله نشان دهنده افزایش نقش بازار سرمایه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا