اقتصاد کلان

جذب سرمایه در مناطق آزاد از طریق بورس/ فرصت‌های سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ تایی می‌شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به تعریف ۸۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد گفت: تعداد این بسته‌ها تا پایان سال به ۱۰۰۰ بسته خواهد رسید و در صددیم تا بورس بین‌الملل را نیز به زودی راه‌اندازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الله عبدالملکی در نشست تخصصی نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور به عنوان تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه اظهار کرد: تاسیس بورس بین‌الملل یکی از برنامه‌های مهم مناطق آزاد و سازمان بورس و اوراق بهادار است که با ساز و کارهای شورای عالی بورس و سازمان بورس اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. به گونه‌ای که در حال حاضر مجوز اصولی آن صادر و هم اکنون ترکیب سهام داری آن مشخص شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: بازار سرمایه ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه دارد و با وجود اینکه ابزارهای مالی در بازار سرمایه توسعه یافته، مناطق آزاد در زمینه جذب سرمایه از بورس ضعیف عمل کردند و به کمک بازار سرمایه نیاز دارند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های مشترک مناطق آزاد و سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده از ابزارهای متنوع بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌های مناطق آزاد است که ساز و کارهای مربوط به آن در دبیرخانه شورا در دست پیگیری است. البته به زودی میز تامین مالی در مناطق آزاد و دبیرخانه شورا به صورت متمرکز راه اندازی خواهد شد.

عبدالملکی با بیان اینکه هر یک از مناطق تامین مالی پروژه‌های خود را از طریق بازار سرمایه پیگیری خواهند کرد، گفت: از این به بعد این ماموریت جدی را برای هر یک از مناطق آزاد تعریف می‌کنیم تا در وهله نخست و برای باز کردن مسیر تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه، یک پروژه شاخص را به صورت خاص پیگیری کنند تا تامین مالی آن از طریق بازار سرمایه انجام شود و دیگر پروژه‌ها نیز بتوانند از این مسیر استفاده کنند. اما نیاز داریم که سازمان بورس کمک فنی و مشاوره‌ای بیشتری به مناطق آزاد در این زمینه بدهد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از بسترهای مهم برای جذب سرمایه به شمار می‌روند، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری در کشور محسوب شده و برای اینکه این مسئله ملموس‌تر شود بسته‌های سرمایه‌گذاری را در این مناطق تعریف کرده‌ایم که در حال حاضر ۸۵۰ بسته در مناطق آزاد تعریف شده و تا پایان امسال به ۱۰۰۰ بسته خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا