انرژی

گازرسانی به بیش از ۵۷۰۰ روستا در دولت سیزدهم

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در دولت سیزدهم، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ روستا، به شبکه گاز متصل شده‌اند.

مجید چگنی شامگاه ۱۷ آبان در دیدار با استاندار لرستان، اظهار کرد: ۴۳ شهر و هشت هزار و ۳۰۰ صنعت در مناطق محروم به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند که قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم، توسعه گازرسانی در مناطق و استان‌های محروم به اندازه دیگر استان‌ها حائز اهمیت است و تلاش شده که طی این دو سال، بیشتر شهرها و روستاهای این استان‌ها از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اهمیت گازرسانی به مناطق محروم، افزود: گازرسانی به هر نقطه‌ای صورت گیرد به دنبال آن صنعت و شغل نیز ایجاد خواهد شد.

چگنی، توسعه گازرسانی به استان‌های محروم کشور را از برنامه‌های شرکت ملی گاز برشمرد و افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در حال انجام است و در برخی از استان‌های دیگر لکه‌هایی باقی‌مانده که در دستور کار قرار دارند.

 ضریب نفوذ گازرسانی در لرستان به ۹۹ درصد رسیده است

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در این دیدار گفت: ضریب نفوذ گازرسانی لرستان در مجموع شهری و روستایی به ۹۹ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ گاز روستایی در استان به ۹۷.۸ درصد رسیده که ۱۲.۸ درصد بالاتر از متوسط کشور است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه خدمات دولت در زمینه گازرسانی قابل مقایسه با بسیاری از کشورها نیست، افزود: فراگیری گازرسانی که در اختیار همه اقشار جامعه قرار داده شده در دنیا بی‌نظیر است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا