انرژی

خوش بینی بانک سوئیسی به افزایش دوباره قیمت نفت

بانک سوئیسی یو بی اس با وجود کاهش شدید اخیر قیمت نفت، همچنان خوش بین مانده و انتظار دارد نفت برنت تحت تاثیر محدودیت عرضه، به محدوده ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تحلیلگران یو بی اس در یادداشتی نوشتند: مصرف جهانی نفت با وجود پیش بینی رسمی ضعیف تر از سوی آمریکا و محدودیت داوطلبانه عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ، به خوبی حمایت شده است.

همچنین بخوانید

نفت برنت روز پنج شنبه حدود ۸۰ دلار در هر بشکه معامله شد و نزدیک به پایینترین رکورد خود در سه ماه گذشته، ایستاد. بهای نفت برنت از اوج خود در سپتامبر، حدود ۲۰ دلار در هر بشکه کاهش پیدا کرده است.

به گفته تحلیلگران یو بی اس، ریسک اختلال عرضه تحت تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی از میان نرفته اما تحت سناریوی پایه این بانک، ریسک های ژئوپلیتیکی تشدید نخواهند شد.

عربستان سعودی و روسیه، یکشنبه هفته جاری تائید کردند که به محدودیت عرضه اضافی خود تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهند داد. یو بی اس با توجه به تقاضای فصلی ضعیف تر در آغاز هر سال و ادامه نگرانی ها پیرامون رشد اقتصادی، انتظار دارد که این محدودیت عرضه داوطلبانه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک انگلیسی بارکلیز روز چهارشنبه با اشاره به تاب آوری عرضه نفت آمریکا و تولید بالاتر ونزوئلا در پی معافیت های موقتی از تحریم های آمریکا، پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۴ را به میزان چهار دلار پایین برد و ۹۳ دلار در هر بشکه اعلام کرد.

تحلیلگران این بانک اعلام کردند که کاهش اخیر قیمت نفت به دلیل ظاهر شدن دوباره نگرانی ها نسبت به وضعیت تقاضا برای سوخت بوده است و کاهش ریسک ژئوپلیتیکی در آن دخیل نیست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا