ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اختلال بازار آمریکا در پی حمله باج افزاری به بانک چینی

بانک صنعتی و بازرگانی چین (ICBC) قربانی یک حمله باج افزاری شد که به اختلال در معاملات بازار خزانه آمریکا منجر شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، واحد آمریکایی بانک ICBC که بزرگترین وام دهنده بازرگانی چین است، پس از حمله باج افزاری، با اختلال در فعالیت‌ها و خدمات خود روبرو شد. در اطلاعیه اضطراری به اعضای انجمن صنعت اوراق بهادار و بازارهای مالی، به عامل این حمله که بر معاملات بازارهای پسیفیک و خزانه آمریکا تاثیر گذاشت، اشاره نشد.

همچنین بخوانید

حمله باج افزاری، نوعی اخاذی سایبری است و عاملان آن، داده‌ها یا شبکه‌های قربانی را قفل کرده و برای آزاد کردن آنها، پول درخواست می‌کنند.

خدمات مالی ICBC که مقرش در نیویورک است، در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله که چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد، به مقامات اجرایی گزارش شده و این بانک سرگرم تحقیقات درباره این واقعه و تلاش برای احیا از این حمله سایبری است.

این حمله که منابع آگاه فایننشیال تایمز به گروه باج افزاری لاک‌بیت نسبت دادند، باعث شد معاملات دچار وقفه شود و در نتیجه مشتریان تسویه بانک ICBC با مشکل روبرو شوند.

بانک دولتی ICBC، سومین بانک بزرگ در جهان از نظر سرمایه بازار (۲۱۶.۵۹ میلیارد دلار) است و درآمدش در ۱۲ ماه گذشته، ۱۲۱.۱۹ میلیارد دلار بوده است.

جزئیات این هک که منجر به رخنه و به خطر افتادن داده‌های این بانک شده است، هنوز علنی نشده است. با این حال، کوین بومونت، محقق امنیتی بر این باور است که عوامل تهدید ممکن است از طریق آسیب پذیری سیتریکس بلید که هفته گذشته شناسایی شد، نفوذ کرده باشند.

بر اساس گزارش چنل نیوز آسیا، هنوز معلوم نیست که گروه هکری لاک‌بیت عامل این حمله باج افزاری باشد زیرا بانک ICBC هنوز به سایت این گروه اضافه نشده است. طبق اعلام اف بی آی، لاک‌بیت از زمان ظهور در اوایل سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۷۰۰ حمله انجام داده است. جدیدترین حمله تائید شدن این گروه علیه شرکت آمریکایی بوئینگ بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا