اقتصاد کلان

۴ خودرو انرژی نو نیسان در راه است

نیسان موتور اعلام کرد انتظار دارد امسال سود بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی داشته باشد که نشانه‌ای از این است که خودروسازان ژاپنی از ضعف ین و بهبود فروش سود می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نیسان موتور ژاپن گزارش داد که با افزایش فروش ثابت در آمریکای شمالی و ژاپن و کاهش ین، سود عملیاتی خود را برای سه ماهه جولای تا سپتامبر بیش از دو برابر کرده است.

همچنین بخوانید

این شرکت افزایش ۱۲۷ درصدی سود عملیاتی جولای تا سپتامبر را به ۲۰۸.۱ میلیارد ین (۱.۳۸ میلیارد دلار) در مقایسه با میانگین تخمین ۱۵۵.۹ میلیارد ین در نظرسنجی از ۱۰ تحلیلگر و ۹۱.۷ میلیارد ین سود عملیاتی در سال گزارش داد.

این خودروساز به دلیل تاثیر مطلوب ین ضعیف و بهبود در فروش خرده فروشی جهانی، به استثنای چین، پیش‌بینی کل سال خود را نزدیک به ۱۳ درصد افزایش داد و به ۶۲۰ میلیارد ین رساند.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان گفت که این شرکت تا سال ۲۰۲۶ چهار خودروی انرژی نو با نام تجاری نیسان را در چین عرضه خواهد کرد که اولین آنها با باتری کار می‌کند و در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهد شد.

طبق گزارش رویترز، نیسان تا سال  ۲۰۲۶ قصد دارد شش مدل با نام تجاری محلی را عرضه کند که منحصراً برای بازار چین تولید شده‌اند. همچنین از سال ۲۰۲۵ صادرات خودرو از چین به سایر بازارهای خارج از کشور را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا