اقتصاد کلان

برگزاری آزمون استخدامی دولت ١٧ آذر/ پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق ماهانه به کارمندان

رئیس سازمان اداری و استخدامی ضمن اشاره به اینکه ماهانه ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت می‌شود، از برگزاری آزمون استخدامی در ۱۷ آذر ماه و جذب نیروهای جدید خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ای را با همکاری بنیاد ملی نخبگان تهیه کرده‌ایم که در آن برای به کارگیری در مشاغل تخصصی، معیارهای نخبگی نیز مشخص است.

به گزارش آرمان اقتصادی، میثم لطیفی – رئیس سازمان اداری و استخدامی- در جشنواره شهید رجایی که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: خضوع و روحیه خدمت به مردم یکی از ویژگی‌های بزرگ شهید رجایی بود و جشنواره شهید رجایی یک بهانه است تا ببینیم کجا بوده و به سمت کجا در حرکتیم. ما در سازمان چند کار را در قالب جشنواره شهید رجایی انجام دادیم. یکی اینکه جشنواره را یک رویداد ندیده و فرایند مستمر در نظر گرفته‌ایم. همچنین به جای اینکه ما ارزیاب باشیم دستگاه‌های مسئول ارزیاب باشند.

همچنین بخوانید

وی گفت: همچنین باید هر روز نسبت به خودمان ارزیابی داشته باشیم و ببینیم آیا با توجه به هزینه از بیت المال آیا ارزش افزوده برای کشور و مردم حاصل شده است یا خیر؟

لطیفی افزود: ۳۰ دستگاه در ارزیابی محیط زیست سبز نقش داشتند و درخواست کمک داریم تا سال آینده این مسأله حتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که آینده آحاد جامعه مرتبط با حوزه محیط زیست است.

وی اعلام کرد: نتایج ارزیابی را شفاف در اختیار همگان قرار داده‌ایم و سامانه دولت سنج راه‌اندازی شده و نمره دستگاه‌های مختلف و کارکنان به همراه مستندات وجود دارد. باید خدمت به مردم آسان‌تر و با حفظ کرامت آنها محقق شود و این اصل جشنواره شهید رجایی است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد : اگر بخواهیم تحول در نظام اداری کشور ایجاد کنیم که مقام معظم رهبری نیز فروردین امسال در مشهد مقدس بر این مساله تاکید داشتند نیاز به درهم ریختن بسیاری از موضوعات داریم و گفته‌ایم هیچ نسخه یکسانی برای دستگاه‌های اجرایی توصیه نمی‌کنیم و این مساله در سال‌های گذشته اشتباه بوده است.

معاون رئیس جمهوری گفت: در سازمان اداری استخدامی بر اساس الگوی عمومی تحول اداری این تکلیف را بر عهده خود دستگاه‌ها گذاشته‌ایم که الگوی تحول خودشان را مشخص کند.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست مسئول راهبری حوزه محیط زیست در کشور است، گفت: اگر نیاز به دستگاه‌های همکار است آن را اعلام کنید و ما حاضریم کمک کنیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

لطیفی افزود: جشنواره شهید رجایی فرصتی برای بازنگاه به عملکردمان در امسال نسبت به سال گذشته است. علت اینکه نام شهید رجایی بر این جشنواره گذاشته شده شاید به این دلیل است که یکی از پررنگ‌ترین ممیزی ایشان خدمت رسانی به مردم بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ماهانه ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت می‌شود و باید دید با توجه به این هزینه ارزش افزوده برای مردم و خدمت به آنها حاصل می‌شود؟ باید دید بهره‌وری ما در حوزه محیط زیست و نگهداشت از مواهب طبیعی که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده چگونه است؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به برگزاری آزمون جذب و استخدام در ۱۷ آذرماه گفت: همچنین در حوزه جذب نخبگان در مشاغل اختصاصی دست مدیران باز است و آیین نامه‌ای را با همکاری بنیاد ملی نخبگان تهیه کرده‌ایم که در آن برای به کارگیری در مشاغل تخصصی، معیارهای نخبگی نیز مشخص است.

وی گفت: در حوزه حقوق و دستمزد ۴ ناترازی داریم و ۲ سال است که درگیر این موضوع هستیم و ۲۷ اقدام صورت گرفته و طی نامه‌ای به رئیس جمهوری این مسائل را اعلام کرده‌ایم این ناترازی‌ها شامل ناترازی‌های درون دستگاهی به دلیل تکثر قوانین و نوع ورود افراد است. ناترازی دیگر نیز از نوع بین دستگاهی است. ناترازی سوم نیز از نوع ملی و کشوری است. همچنین ناترازی دیگر مربوط به بخش خصوصی و دولتی است.

وی درباره احکام حقوقی کارمندان دولت گفت: در نامه ای به رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم تا افزایش ها در احکام گنجانده شوند بر این اساس قرار شد امسال احکام تقویت شود، البته در تمام این اقدامات باید ملاحظات ۶ میلیون کارمند دولت را لحاظ کنیم.

لطیفی در پایان تاکید کرد: رئیس جمهوری و مجموعه دولت دغدغه معیشت همکاران را دارند، مشکلات یک شبه حل نمی شود، اما اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. همچنین درنظر داریم تا فوق‌العاده ویژه برای دستگاه هایی که شرایط دارند رقم بخورد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا