ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۲ روستا در خوزستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از تحت پوشش قرار گرفتن ۲ روستای استان از اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: اجرای پروژه توسعه و ارتقای ارتباطات سیار در روستاهای استان ادامه دارد.

رحیم فلاح‌زاده در گفت و گو با ایسنا، در خصوص ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به روستاها خوزستان اظهار کرد: با نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل چهار بر دکل همراه اول، روستای جنگه واقع در شهرستان شهرستان ایذه تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت و مشترکان در این روستا از دیتای همراه با سرعت و کیفیت بالاتر بهره‌مند شدند.

همچنین بخوانید

وی افزود: هم‌چنین با نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل سه بر روی دکل همراه اول، روستای هدام ۲ از توابع بخش مرکزی شوشتر زیر پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: این اقدام به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، در روستاهای استان خوزستان در حال اجرایی شدن است.

فلاح‌زاده با بیان این‌که اجرای پروژه توسعه و ارتقای ارتباطات سیار در روستاهای استان ادامه دارد، عنوان کرد: پس از به روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت‌ها در شبکه ارتباطی همراه اول، این روستاها، جاده مواصلاتی و مناطق نزدیک آن‌ها که پیش از این فقط تحت پوشش تلفن همراه قرار داشت، دارای اینترنت پرسرعت همراه اول با کیفیت مطلوب شدند.

وی ادامه داد: هم‌چنین مشترکان می‌توانند در این مناطق خدمات دولت الکترونیک و تبادل اطلاعات دیتایی صوت و تصویر را با سرعت‌ بالا تجربه ‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی از اهم اهداف اجرای پروژه ارتقای شبکه ارتباطی همراه در مناطق روستایی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا