اقتصاد کلان

شخصی سازی خدمات بانکی برای مشتریان

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: حرکت به سمت بانکداری هوشمند در راستای شخصی سازی خدمات بانکی برای مشتریان از اهداف اصلی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پیمان قربانی در نشست خبری دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار کرد: تحولات تکنولوژی در دهه‌های اخیر شدت و سرعت بالایی داشته که حوزه بانکی هم پیشتاز بوده و بانکداری الکترونیک از دهه ۸۰ به این عرصه ورود پیدا کرده است.

وی افزود: نظام‌های پرداخت به ویژه نظام‌های پرداخت الکترونیک گسترش پیدا کرد و افق های جدیدی به روی نظام بانکی باز شده است که یکی از آن‌ها بانکداری هوشمند است. به عنوان مثال پرداخت یارانه‌ها و سیاست‌های حمایتی دولت بدون بانکداری الکترونیک امکان پذیر نبود.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: مسئله بانکداری هوشمند به این موضوع اشاره دارد که بانک‌ها بتوانند خدمات بانکی را برای مشتریان خودشان شخصی سازی کنند. یکی از مسائلی که در نظام بانکی داشتیم این بود که عمده محصولات یکسان در نظر گرفته شده بود و تفکیکی بین مشتریان قائل نمی شد و در بانکداری الکترونیک به دنبال شخصی سازی پیش خواهیم رفت که اثر خود را بر تامین مالی خواهد گذاشت.

قربانی گفت: در این همایش ۱۶ نشست علمی داریم. ۲۰۲ مقاله دریافت کردیم که ۳۰ مقاله در همایش ارائه می‌شود و تعداد طرح‌های دریافتی برای جشنواره دکتر نوربخش ۳۲ طرح بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا