ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هکرهای بزرگترین وام‌دهنده جهان: باج‌مان را گرفتیم

گروه هکری مسئول حمله باج افزاری به بزرگترین وام‌دهنده جهان اعلام کرد باج خود را دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نماینده گروه هکری لاک‌بیت تائید کرد پول پرداخت شده، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

همچنین بخوانید

لاک‌بیت یک گروه تبهکار روسی است که در استفاده از باج افزار برای رمزگذاری فایل‌های رایانه‌های قربانیان خود تخصص دارد و برای باز کردن قفل فایل‌ها، باج درخواست می‌کند. این گروه در اوایل سال میلادی جاری، حمله به شرکت  ION Trading انگلیس را برعهده گرفت. این حمله باعث فلج شدن معاملات مشتقه در سراسر بازارها از کالاها گرفته تا اوراق قرضه شد و چندین بانک و کارگزار مجبور شدند معاملات را به صورت دستی پردازش کنند.

بانک صنعتی و بازرگانی چین (ICBC) که بزرگترین وام‌دهنده جهان از نظر میزان دارایی است، در این باره اظهارنظر نکرد. رخنه به سیستم‌های این بانک که در ۹ اکتبر افشا شد، مانع تسویه بعضی از معاملات بازار خزانه آمریکا شد و بانکداران و معامله‌گران را مجبور کرد مبادلات را جابجا کنند.

خدمات مالی ICBC که مقرش در نیویورک است، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود این حمله که چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد، به مقامات اجرایی گزارش شده و این بانک سرگرم تحقیقات درباره این واقعه و تلاش برای احیا از این حمله سایبری است.

در این بین، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: مدیران ارشد این بانک چینی با عجله به آمریکا رفته‌اند تا پیامدهای ناشی از این واقعه را محدود کنند. این مدیران به دنبال آرام کردن بازارها هستند و می‌خواهند به فعالان بازار اطمینان دهند که اوضاع را تحت کنترل دارند.

مدیران ارشد بانک ICBC روز جمعه با صدها شرکت عضو انجمن بازارهای مالی و صنعت اوراق بهادار صحبت کردند تا نگرانی‌های موجود را رفع کنند.

به گفته منابع آگاه، این بانک در تلاش برای احیای دسترسی به سیستم‌های خود بوده و تحقیقات متعاقب و مذاکرات با رگولاتورها، پیش‌بینی ازسرگیری خدمات عادی این بانک را دشوار کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این واقعه سایبری باعث شد اداره ملی مقررات مالی چین با صدور دستورالعملی، بانک‌های بزرگی که واحدهای خارجی دارند را برای تقویت دفاع در برابر حملات سایبری احتمالی، تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا