اقتصاد کلان

سقوط درآمد آیفون

فاکس‌کان، سازنده آیفون اعلام کرد که درآمد سه ماهه چهارم این شرکت کاهش خواهد یافت.

به نقل از اکونومیک، شرکت فاکس‌کان (Foxconn)، سازنده تایوانی آیفون اعلام کرد که درآمد سه ماهه چهارم سال مالی این شرکت در سال ۲۰۲۳ اندکی کاهش خواهد یافت در حالی که چشم‌انداز کل سال بدون تغییر باقی می‌ماند.

همچنین بخوانید

فاکس‌کان یا گروه تکنولوژی هون های با نام تجاری هون‌ های پرسیژن اینداستری در سال ۱۹۷۴ کار خود را آغاز کرد و حالا با درآمد سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار، یکی از قدرتمندترین شرکت‌های فناوری در جهان شده و یکی از علل شهرت آن تولید بیش  از نیمی از محصولات کمپانی اپل از آیفون تا آی‌مک است.

در آخرین گزارش درآمد این شرکت، پیش‌بینی می‌شود که درآمد بخش لوازم الکترونیکی مصرفی هوشمند آن که شامل گوشی‌های هوشمند نیز می‌شود، در سه ماهه چهارم کمی کاهش یابد.

شرکت فاکس‌کان هشدار داد که درآمد آن برای سومین سه ماهه متوالی کاهش خواهد یافت و در مورد تقاضا برای آخرین سری آیفون و لوازم الکترونیکی مصرفی اپل نگرانی‌هایی مشاهده خواهد شد.

بزرگترین شرکت مونتاژکننده آیفون در جهان رشد شگفت‌انگیز ۱۱ درصدی درآمد خالص خود را به ۴۳.۱۳ میلیارد دلار تایوان یا ۱.۳ میلیارد دلار آمریکا در سه ماهه سوم (سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر) رساند اما این افزایش با افزایش درآمد غیرعملیاتی ۱۱.۱ میلیارد دلار تایوان، از شرکت‌های تابعه، بهره و ارز خارجی افزایش یافت و پیش‌بینی میشود که فروش در سه ماهه تعطیلات کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا