ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اطلاعات مشتریان انگلیسی سامسونگ به سرقت رفت

مشتریان سامسونگ در انگلیس هشداری را مبنی بر این که ممکن است داده‌های آنها به خطر افتاده باشد و هدف دسترسی غیرمجاز قرار گرفته باشد، دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این هشدار به خصوص برای آن دسته از مشتریانی داده شده است که در فاصله اول ژوئیه سال ۲۰۱۹ تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۰، از فروشگاه آنلاین سامسونگ برای انگلیس، خرید کرده اند.

همچنین بخوانید

هر چند سالها طول کشید تا این شرکت از این حمله مطلع شود، اما تصور می رود اطلاعات بسیار حساس مشتری از جمله اطلاعات پرداخت، دست نخورده مانده است.

طبق گزارش وب سایت بلیپینگ کامپیوتر، تصور بر این است که یک هکر، از آسیب پذیری در یک برنامه شخص ثالث که توسط سامسونگ استفاده شده بود، بهره برداری کرده اما  دقیقا مشخص نیست که این هکر، چگونه به داده‌ها دست یافته است و آیا این آسیب‌پذیری تا به امروز اصلاح نشده است یا خیر.

مشتریان سامسونگ در انگلیس، ایمیلی با این مضمون دریافت کرده اند: در ۱۳ نوامبر سال ۲۰۲۳، مشخص شد که یک فرد غیرمجاز، از یک آسیب‌پذیری در یک برنامه تجاری شخص ثالث که ما استفاده می‌کنیم، سوء استفاده کرده است و بعضی از اطلاعات شخصی برخی از مشتریان که در سایت تجارت الکترونیک SEUK در فاصله اول ژوئیه سال ۲۰۱۹ تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۰ خرید کرده اند، لو رفته است. این ایمیل خاطرنشان کرد: سامسونگ بر این باور است که نام مشتریان، شماره تلفن، نشانی و آدرس ایمیل آنها ممکن است لو رفته باشد.

سخنگوی سامسونگ در گفت وگو با وب سایت تِک رادار پرو، تائید کرد که این حادثه محدود به انگلیس بوده است.

بر اساس گزارش تِک رادار، سامسونگ همچنین اعلام کرد این رخنه اطلاعاتی را به دفتر کمیسر اطلاعات انگلیس گزارش کرده و با مشتریان قربانی این هک، تماس گرفته، اما جزئیات بیشتری در مورد نحوه وقوع حادثه ارائه نکرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا