انرژی

وجود ۵۰۰۰ روستای فاقد تأسیسات آب در سطح کشور

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: در سطح کشور ۵۰۰۰ روستا فاقد تأسیسات و آب هستند که کمک خیرین آبرسان را می‌طلبد.

مهدی خان‌احمدی پنجشنبه، ۲۵ آبان در حاشیه نخستین مجمع خیرین آبرسان استان همدان که در شهرستان بهار برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور ۲۰ هزار روستا دارای تنش آبی بوده و یا به علت خشک شدن منابع تأمین آب دارای کمبود آب هستند.

وی با اشاره به وجود ۵۰۰۰ روستای فاقد تأسیسات و فاقد  آب در سطح کشور، افزود: متأسفانه اعتبارات دولتی برای حل مشکل این روستاها کفایت ندارد و در این رابطه لازم است مجموعه خیرین آبرسان در این روستاها حضور پیدا کرده و کمک خود را به کار بگیرند.

خان‌احمدی در ادامه با بیان اینکه به منظور استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه آبرسانی مجمع خیرین آبرسانی کشور از سال گذشته در تهران تشکیل شده است، تصریح کرد: این مجمع متشکل از مجموعه‌ای از خیرین آبرسان هستند که به صورت نقدی و غیرنقدی در حوزه آبرسانی همراهی دارند.

وی گفت: این مجمع به تبع در تمامی استان‌های سطح کشور تشکیل شده و خیرین استان‌ها نیز مشارکت لازم را در بحث حوزه آب استان خود دارند.

خان‌احمدی خاطر نشان کرد: موضوع خیری در آبرسانی موضوع اساسی و مهمی است و لازم است به صورت فراگیر تبیین شود و این کار نو و اساسی در بحث آبرسانی در تمام سراسر کشور پایه‌ریزی و منشأ اثرات ارزشمند باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا