ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آمادگی پژوهشگاه ICT برای ارائه خدمات و فناوری‌های لازم جهت تکمیل دولت دیجیتال

عکس تزئینی است

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این پژوهشگاه برای ارائه خدمات و فناوری‌های لازم جهت تکمیل دولت دیجیتال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر یاری، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: سبد فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات به عنوان یک پژوهشگاه ملی شامل آموزش، توسعه آزمایشگاه‌های مرجع، مشاوره تخصصی در حوزه فاوا، طراحی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از بومی‌سازی است.

وی با اشاره به پروژه‌های ملی و بومی ابررایانه سیمرغ و ذکاوت که به عنوان بخشی از دستاوردهای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه فاوای کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اهمیت معماری سازمانی در دولت دیجیتال در مستندات وزارت ارتباطات مطرح و به کرات تکرار شده است. برخی از پروژه‌های ملی می‌تواند در قالب دولت دیجیتال در سازمان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی این پژوهشگاه در بحث معماری سازمانی و حکمرانی دیجیتال کشور، بیان کرد: برای اینکه یک دولت به بلوغ هوشمند برسد، ابعاد مختلفی باید رعایت شود. ۶ بعد برای بلوغ دولت هوشمند در نظر گرفته شده است که در شاخص‌های بلوغ دولت دیجیتال به صراحت بحث معماری سازمانی قید شده است و بستر لازم برای هدایت صحیح ساختارمند خدمات و فناوری مورد نیاز برای دولت دیجیتال فراهم شده است و معماری سازمانی جدای از تحول دیجیتال و حکمرانی دیجیتال نیست.

به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر یاری خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش مدل مرجع معماری سازمانی توسط وزارت ارتباطات ارائه شد که بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و امروز نیز با توجه به به‌روز بودن حوزه فناوری می‌توان از آن به عنوان الگو استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا